دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳
معاون عمرانی استاندار مازندران:
60 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل زباله‌سوز ساری تامین شد/ روند اجرایی زباله‌سوز ساری بدون بهانه ادامه یابد
معاون عمرانی استاندار مازندران از تامین 60 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل زباله‌سوز ساری خبرداد و گفت: روند اجرایی زباله‌سوز ساری بدون بهانه ادامه یابد.

به گزارش آوای خزر از ساری، مهدی رازجویان روز چهارشنبه اول آبانماه در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران با اشاره به سخنان انتقادآمیز و دلسوزانه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص پسماند بیان کرد: آقای ابراهیمی حق دارد با حرارت زیادی صحبت کند، به این دلیل که استان مازندران از نظر موقعیت جغرافیایی فاصله اندکی با رشته کوه‌های البرز و دریا ایجاد کرده و ارزش ریالی که جلگه‌ها، دشت، رودخانه‌ها و مخروط‌های جنگلی بالاست.

وی ادامه داد: چون نتوانستیم این مواهب را مدیریت و حفاظت کنیم؛ دچار خسران‌هایی شدیم که نیاز به جبران دارد. اما این جبران را نمی‌توانیم یک یا دو سال انجام بدهیم، باید توجه و وقت بیشتری بگذاریم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه زباله ساری چند سالی است که به مرکز دفن در پشتکوه می‌رود و مردم اعتراضاتی داشتند، اظهار داشت: باید دفن بهداشتی که جزو حداقل‌ها بود صورت می‌گرفت و این مشکلات پیش نمی‌آمد.

رازجویان با اشاره به مشکلات اعتباری زباله‌سوز ساری و کند شدن روند اجرایی پروژه بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم استان پسماند است، خوشبختانه این حساسیت به تهران منتقل شد، به یک رقم ریالی خوبی رسید و هفته پیش اعتباری از سوی آقای نوبخت به پروژه زباله‌سوز ساری و سایر شهرهایی که پروژه پسماند دارند اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: براساس آخرین رایزنی‌ها و اعتباراتی که همراستا با آن مصوب شد، حدود 60 میلیارد تومان به زباله‌سوز ساری اختصاص یافت که 20 میلیارد تومان را شهرداری تقبل کرده است، بنابراین پروژه نباید مشکل داشته باشد و جان کلام اینکه "بهانه‌ای قابل قبول نیست".

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: البته این اعتبار، نافی اقداماتی که شهرداری در پشتکوه انجام داده نیست، ولی باید بیشتر توجه شود تا مردم مازندران و بخش‌هایی از سمنان گلایه‌مند نبوده و دیگر شاهد آلوده کردن محیط زیست نباشیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها