دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
ورود جنرال موتورز به وانت های برقی
کمپانی خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز برنامه دارد خانواده ی جدیدی از وانت و شاسی بلند برقی را در کارخانه هامترامک شهر دیترویت از سال 2021 ایجاد کند. با این کار برند هامر را از نو احیا خواهد کرد.

به گزارش آوای خزر،  جنرال موتورز برنامه ی تولید وانت و شاسی بلند برقی خود را BT1 نامگذاری کرده و برای آن 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری اختصاص داده است که بخشی از برنامه 4 ساله ی جنرال موتورز است که 7.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری را در بر میگیرد و به نوعی توافق بین جنرال موتورز و اتحادیه کارگران خودرو هم به حساب می آید.

این سرمایه گذاری، خودروسازان را وارد وادی جدید می کند که هنوز امتحان خود را پس نداده و سودآوری آن مسجل نیست. سام فیورانی قائم مقام «نرم افزارهای پیش بینی خودرو» می گوید: سرمایه گذاری در بخشی از بازار که در انتهای طیف قیمت قرار دارد، می تواند به ایجاد گردش مالی کمک کند و احتمال  سودآوری هم وجود دارد.

این رویکرد جنرال موتورز برگرفته است رویکرد خودروسازی تسلا است که به خود جرأت داده و در بخشی از بازار فعال شده است که انتهای طیف قیمت است اما به تدریج از پله های این نردبان پایین می آید.

رویکرد سابق جنرال موتورز این بود که ابتدا از خودروی هیبریدی قابل شارژ با پریز برق به نام شورولت ولت و خودروی تمام برقی بولت شروع کرد و پایین ترین قیمت و بالاترین تیراژ ممکن وارد بازار شد اما توفیقی به دست نیاورد و به سودآوری نرسید.

حالا برنامه موسوم به BT1 شامل یک وانت برقی برای برند جی ام سی جنرال موتورز و یک خودروی شاسی بلند برای برند کادیلاک است که تا سال 2023 وارد بازار می شوند. پیش از آن جنرال موتورز اواخر سال 2021 هم اولین مدل وانت برقی خود را معرفی خواهد کرد.

منابع دیگری هم گفته اند که نام هامر هنوز کاملا قطعی نیست و احتمال دارد ظرف سه سال آینده نامی جدید برای وانت و شاسی بلند برقی انتخاب شود.

فیورانی می گوید: جنرال موتورز می تواند از نام هامر که هنوز برندی خوش نام و نشان است، بهره مند شود. چون مردم هنوز این خودرو را برای دشت و دمن با مصرف کم می شناسند که به نوعی ملهم از خودروهای نظامی هم هست. این خودرو محبوب مشاهیری مثل ارنولد شوایزنگر [هنر پیشه معروف که فرماندار کالیفرنیا شد] و دنیس رادمن [ستاره محبوب بسکتبال] نیز هست. فیورانی می گوید: استفاده از نام و نشان هامر برای هر خودرویی به نفع جنرال موتورز است چون نیمی از هزینه ها از قبل پرداخت شده و تبلیغ «دوست دار محیط زیست» برای این خودرو مثل آب خوردن است.

خانواده ی BT1 از معماری جدید خودروهای برقی بهره مند خواهند شد که شامل شاسی «اسکیت بوردی» است و می تواند موتورهای الکتریکی و باتری ها را در با هم تلفیق کرده و به صورت یک مجموعه ارائه دهد.

قیمت این وانت های برقی به راحتی بین 90 تا 100 هزار دلار خواهد بود.

مارک رئوس مدیر عامل گروه جی ام در کنفرانس یوبی اس گفته بود که معماری جدید خودروهای برقی به شدت منعطف است و به خودروسازان دیترویت اجازه استفاده از انواعی از بدنه ها و سایزهای مختلف را می دهد. با این معماری جدید هیچ محدودیتی در اعمال نیرو به چرخ های جلو یا عقب وجود نخواهد داشت.

تا سال 2024 ظرفیت تولید وانت و شاسی بلند برقی در جنرال موتورز به 80 هزار دستگاه در سال می رسد که رقم واقع گرایانه ای است.

جنرال موتورز 1.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای تولید باتری هم در نظر گرفته که موجب بازگشایی کارخانه ای می شود که در لوردزتاون اوهایو تعطیل کرده بود و موجبات نارضایتی و آغاز اعتصاب ها را فراهم آورده بود.

مری بارا مدیر عامل شرکت جنرال موتورز هم در ماه آوریل هم از شاسی بلند و وانت برقی خبر داده بود اما به جزئیات آن اشاره نکرده بود. فقط گفته بود که تا سال 2023 جی ام 20 مدل خودروی برقی جهانی و خودران را با سرمایه گذاری 8 میلیارد دلار معرفی خواهد کرد.

برند جدید کمپانی فورد آمریکا به نام RIVIAN هم زودتر از جنرال موتورز وانت برقی با قیمت 90 هزار دلار به بازار آمریکا عرضه خواهد کرد و از سال 2020 خودروهای این برند وارد خیابان ها می شوند. این خودروساز با وبسایت آمازون هم قرارداد بسته که 100 هزار ون برقی برای تجارت الکترونیک (e-commerce) این غول خرده فروشی اینترنتی تولید کند. اما سرمایه گذاری فورد نسبت به جنرال موتورز در وانت برقی رقم پایین تری است و در ماه آوریل امسال 500 میلیون دلار اعلام شده بود. اما در مجموع برای برقی سازی محصولات رقم بالاتری در نظر گرفته که حدود 11.5 میلیارد دلار است. با این حال تعداد مدل هایی که برقی خواهند شد نسبت به جنرال موتورز بلندپروازی کمتری دارد و قرار است تنها 16 مدل به بازار عرضه نماید.

جی ام و فورد این سرمایه گذاری ها را برای رعایت قوانین سخت گیرانه ایالات کالیفرنیا انجام می دهند. این در حالی است که ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند از سخت گیری این قوانین بکاهد، در حالی که سخت گیرانه تر شدن این قوانین قدرت چانه زنی خودروسازان را برای اخذ اعتبارات افزایش می دهد.

تسلا هم قصد دارد وانت برقی به سبد محصولاتش اضافه کند اما تاکنون جزئیاتی در این باره منتشر نکرده و گمانه زنی ها نشان می دهند که نمونه اولیه وانت برقی تسال از سال 2022 معرفی شود.

خود کمپانی فورد تصمیم دارد تا سال 2022 ورژن برقی خودروی معروف سری اف را عرضه کند. همچنین اعلام کرده است که با الهام از خودروی برند موستانگ خود می خواهد برای سالا آینده یک شاسی بلند به بازار معرفی نماید.

منبع: رویترز  

انتهای پیام/1000

 

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها