دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
رئیس ستاد یادواره شهدای "میانگُله" نکا:
استکبار جهانی ما را رها نمی‌کند/ نباید در برابر کفر کوتاه بیاییم
رئیس ستاد یادواره شهدای میانگله شهرستان نکا با بیان اینکه تا وقتی دین و دینداری و تا وقتی اسلام هست، بی دینی و کفر هم هست، گفت: استکبار جهانی ما را رها نمی کند و ما هم نباید در برابر کفر، کوتاه بیاییم.

به گزارش آوای خزر از نکا، سید عسکری ابراهیم‌نژاد دوشنبه شب در یادواره شهدای روستای میانگله که در مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا برگزار شد، با خیرمقدم به میهمانان اظهار داشت: امسال این یادواره با قوت بیشتری برگزار شد و از حضور سردار صفاری در معاونت قرارگاه خاتم الانبیا و سردار کمالی از بازرسی سپاه و همچنین امیر نظام‌اسلامی از جانبازان نیروی ارتش و مجری توانمند صدا و سیما آقای نظام‌اسلامی، در این جمع خرسندیم.

وی با خیرمقدم به همه مسئولان نکا و همچنین مردم دهستان مهروان که در مراسم حضور داشتند، گفت: مراسم امشب حاصل تلاش های اعضای ستاد یادواره میانگله از سال گذشته تا یادواره امسال است.

رئیس ستاد یادواره روستای میانگله با بیان اینکه یادمان نرفته است که حدود یک میلیون نفری جسم و جان خود را تقدیم انقلاب کردند تا امنیت و عظمتی برای اسلام و مسلمین در سطح جهان ایجاد شود، افزود: دیروز مسیر انقلاب و پیشرفت با رهبری امام خمینی و امروز به همان شکل با رهبریت مقام معظم رهبری در حال طی شدن است.

استکبار جهانی ما را رها نمی‌کند/ نباید در برابر کفر کوتاه بیاییم

ابراهیم‌نژاد گفت: شاید در این کشور چند هزار نفری پیام شهدا را نگرفتند و برخی نیز برای نظام مشکل ایجاد کرده و آن را به چالش کشیدند، ولی در کل، یادمان نرود که وظیفه سنگین‌تری داریم؛ امروز استکبار جهانی ما را رها نمی‌کند چون ما حرف اسلام را می زنیم.

وی ادامه داد: هر وقت دین و دینداری باشد بی دینی هم هست، هر وقت اسلام باشد کفر هم هست، ما نباید در برابر کفر کوتاه بیاییم.

رئیس ستاد یادواره روستای میانگله با بیان اینکه تبلیغات بسیار مهم است و برای امروز و فردای خود احساس مسئولیت می کنیم، اظهار داشت: در تاریخ اسلام حتی پیامبر اسلام، حضرت علی (ع)، حضرت یوسف(ع) و امام حسین(ع) مورد هجمه تبلیغات سوء دشمن قرار گرفتند و مردم نیز باور می کردند تا جایی که در دوران امام حسین(ع) وقتی حکومت وقت، ایشان را شورشی خواند؛ شرایط به جایی رسید که مردم خدمت به یزید را عبادت می دانستند زیرا انقلابیون و مذهبیون صحنه را خالی کردند.

وی در پایان با بیان اینکه وظیفه امروز ما حضور گرم در صحنه حفظ و دفاع از کشور است، افزود: باید فرمایشات رهبری را مورد توجه قرار بدهیم و بدون نگاه به راست و چپ، در زیر پرچم اسلام که دین واحد است، احساس تکلیف و دعا کنیم که عاقبت به‌خیر شویم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
آقای ابراهیمی ،چه خبر از دکتر مقیمی.....
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها