دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران مطرح شد؛
شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی مشمول معافیت مالیاتی شوند
شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران شامل مسائل مختلفی بود که ازجمله آن می‌توان به درخواست معافیت مالیاتی برای شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی، استقرار میز اوراسیا در مازندران و همراهی دستگاه‌ها جهت توسعه پایدار در استان اشاره کرد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، در اجراي دعوتنامه شماره 2930/98 مورخ 14/8/1398 ششمین جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي مازندران روز شنبه 18 آبانماه در سالن شماره یک استانداري به رياست احمد حسین‌زادگان استاندار برگزار شد.

در این نشست، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه همکاری اقتصادی اورآسیا، اظهار کرد: این فرصت مهم زمینه‌ساز تسهیل تجارت و بهره‌گیری از مزیت‌های یک بازار منطقه‌ای قدرتمند است.

وی افزود:  دفتر یا میز اوراسیا با پیگیری استانداری و اتاق مازندران در این استان به موافقت سازمان گمرک رسیده است و نباید در این مسئله تعلل کرد.

استاندار مازندران بیان کرد: میز اوراسیا در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران تشکیل می‌شود و از این طریق، 530 قلم کالا در صادرات به کشورهای عضو از معافیت گمرکی برخوردار خواهند شد.

حسین‌زادگان اظهار داشت: استان گیلان نیز درخواست تشکیل میز اوراسیا را داده است و می‌تواند این فرصت را همانند مازندران داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: با همکاری استانداری، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران کمیته‌ای جهت بررسی فرصت‌ها و توسعه صادرات تشکیل شود تا این کمیته امور مرتبط به صادرکنندگان را تسهیل و پیگیری کنند.

* شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی مشمول معافیت مالیاتی شوند

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز با اشاره به سفر "یو جانگ هیان" سفیر کره جنوبی به مازندران در خلال مسابقات تکواندو پسران ایران جام سفرا در بابلسر اظهار داشت: این دیدار که با هماهنگی رئیس فدراسیون تکواندو سورت گرفت؛ در راستای توسعه و گسترش روابط و مناسبات فی ما بین مازندران و کره جنوبی در بخش‌های اقتصادی، تجاری، دیپلماسی، سرمایه‌گذاری، ورزشی، گردشگری و ... بوده است که مقرر شد همکاری‌ها از طریق هیات‌های متناظر با استانی که کره جنوبی اعلام می‌کند صورت بگیرد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به سفر استاندار لوری ارمنستان به مازندران بیان کرد: چندین واحد تولیدی و صنعتی و نشستی با فعالان اقتصادی استان مازندران در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان از برنامه‌های این سفر در چارچوب فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی است.

خیریانپور با اشاره به بند یک ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: در ارتباط با بررسی فرآیند احیا و بازسازی اراضی تخریب شده در اثر فعالیت‌های معدنی (قانون اصلاح قانون معادن مصوب 19/9/1390)، 15 درصد از درآمد دولت ناشی از اکتشاف موضوع تبصره 3 ماده 6 قانون معادن و 12 درصد از کل حقوق دولتی موضوع ماده 14 قانون معادن به حساب خزانه‌داری کل کشور که از طریق وزارت جهاد کشاورزی تعیین می شود واریز می شود.

وی افزود: با توجه به تکلیف قانونی به‌رغم پرداخت این مبالغ، بازسازی و احیای این اراضی صورت نمی‌گیرد لذا ضروریست در میزان درصد پرداختی ها توسط فعالین حوزه معدن و متفاوت بودن منطقه جغرافیایی مازندران در مقایسه با سایر استان ها بررسی و بازنگری مجددی صورت پذیرد و موضوع مجدداً در کمیته تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران مورد طرح و بررسی قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه شرکت‌های خدماتی شهرک های صنعتی درآمد - هزینه ای و بسیاری از واحدها تعطیل و نیمه فعال هستند؛ پیشنهاد داد که واژه "شارژ شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی" به موارد معافیتی در ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود و جهت حمایت از رونق تولید و تقویت اقتصاد کشور بخشنامه شماره 80/96/260 مورخ 30/5/1396 با موضوع "دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های خدماتی شهرک‌های صنعتی" مورد اصلاح قرار بگیرد و شرکت‌های خدماتی شهرک های صنعتی مشمول معافیت مالیاتی شوند.

در این نشست، عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران ، از برگزاری مستمر و منظم نشست‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ابراز خرسندی و بیان کرد: همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی برای رفع چالش‌ها و مشکلات بخش صادرات، سبب توسعه پایدار در استان می‌شود و همه از ماحصل آن بهره مند می شوند.

وی از مدیران خواست که خود شخصا در نشست‌های شورای گفتگو و همچنین کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی شرکت کنند و یا اگر نماینده تام‌الاختیار به جلسه معرفی می‌کنند، سخنان او و مدیر مجموعه با یکدیگر تناقض نداشته باشد.

به گزارش آوای خزر، ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در 3 بند شامل بررسی فرآیند احیا و بازسازی اراضی تخریب شده در اثر فعالیتهای معدنی قانون اصلاح قانون معادن مصوب 19 آذرماه 90، طرح و بررسی مسائل و مشکلات فاز 2 شهرکت خدماتی شهرک‌های صنعتی ساری به نمایندگی از سایر شهرک‌ها و بررسی آخرین اقدامات انجام‌شده در خصوص راه‌اندازی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در استان جهت تسهیل در امر صادرات، بوده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها