دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
نماینده صادرکنندگان محصولات باغی مازندران:
فروش پرتقال ایران زیر قیمت بازار جهانی/ صادرات پرتقال‌های بالای 350 گرم به گرجستان و ارمنستان
مدیر بازرگانی احمدزاده و نماینده صادرکنندگان محصولات باغی مازندران با بیان اینکه پرتقال مازندران زیر قیمت بازار جهانی خریداری می‌شود، گفت: باید تجهیزات خود را استاندارد و به‌روز کنیم زیرا رقبای قدرتمندی داریم. کیفیت پرتقال ایران بالاست و مشتریانی داریم که طالب این محصول در اوزان زیر 180 تا بالای 350 گرم هستند.

به گزارش آوای خزر از ساری، علی احمدزاده امروز در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مازندران که با حضور عبدالله مهاجر رئیس اتاق مازندران برگزار شد، بیان کرد: قیمت فروش پرتقال‌های ایران زیر قیمت بازار جهانی است و این به دلیل کیفیت پایین نیست بلکه به دلیل بازار رقابتی و نبود صادرکنندگان قدر در این حوزه است.

"اکنون قیمت جهانی پرتقال 40 تا 45 سنت است ولی ما 25 تا 30 سنت عرضه می‌کنیم، مصر و ترکیه رقبای جدی ما هستند و نیاز به مشوق‌های صادراتی و برداشتن تعرفه‌های گمرکی داریم تا تجارت در این بخش آسان شود و جنبه عملیاتی و اجرایی پیدا کند".

وی اما این را هم گفت که علیرغم مشکلات موجود، صادرات مرکبات ایران امسال نسبت به مشابه سال قبل در همین زمان رشد 3 برابری داشته است و همین حالا 4 تا 5 هزار تن را صادر کردیم.

"صادرات سال گذشته مرکبات از 5 آذرماه استارت خورد اما امسال زود آغاز کردیم و انتظار می‌رود این صادرات تا 10 هزار تن برسد".

فروش پرتقال ایران زیر قیمت بازار جهانی/ صادرات پرتقال‌های بالای 350 گرم به گرجستان و ارمنستان

این سورتینگ‌دار فعال کشور یکی از مشکلات موجود بر سر راه فروش مرکبات را مگس مدیترانه‌ای عنوان کرد که البته برای گرجستان، هند و آذربایجان نیز مشکل‌ساز شده است.

احمدزاده با بیان اینکه محصول صادراتی نیاز به تجهیزات استاندارد و مدرن و بسته‌بندی شکیل دارد، اعلام کرد: مشتریانی داریم که پرتقال را در اوزان مختلف خریداری می‌کنند و ما باید هم تجهیزات و هم تولید مناسبی برابر درخواست بازار هدف داشته باشیم ضمن اینکه به شکیل‌بودن بسته‌بندی و نوع عرضه نیز توجه دارند.

وی تصریح کرد: پرتقال‌های زیر 180 گرم که در بازار داخل چندان رغبتی به خرید آن وجود ندارد را به عراق، پرتقال‌های 180 تا 220 گرم را به هند، پرتقال‌های بین 220 تا 300 گرم را به روسیه، 250 تا 350 گرم را به جمهوری آذربایجان و پرتقال‌های درشت بالای 350 گرم را به گرجستان و ارمنستان بارگیری و صادر می‌کنیم.

"در بازار جهانی، هر چه پرتقال درشت‌تر باشد، گران‌تر است و مشتریان بیشتری دارد".

احمدزاده در پایان، خواستار حل مشکلات حمل و نقل شد و اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی مجوز داده است که پالت‌ها را مهر بزنند، این پالت‌ها را از آستارا می‌آوریم که کرایه حمل و نقل زیادی برای سورتینگ‌داران تحمیل می‌شود، لذا باید چاره‌ای اندیشیده شود که این اقدام در خود مازندران انجام شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354  

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها