دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

وزیر آموزش و پرورش: اگر به دانش آموزان میدان بدهیم، خودشان می‌توانند تنظیم‌گر باشند

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مادامی که آموزش و پرورش پویا و سلامت باشد، جامعه نیز از سلامت و پویایی برخورداراست گفت: اگر به دانش آموزان و معلمان میدان بدهیم خودشان می‌توانند تنظیم گر باشند.

به گزارش آوای خزر، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مادامی که آموزش و پرورش پویا و سلامت باشد، جامعه نیز از سلامت و پویایی برخورداراست گفت: اگر به دانش آموزان و معلمان میدان بدهیم خودشان می‌توانند تنظیم گر باشند.

یوسف نوری در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه که در دفتر مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه یکی از تکالیف سندتحول بنیادین نگاشت نهادی یعنی نقش نهادهای دیگر در راستای اجرای تحول است گفت: دو مجموعه اشتراکاتی دارند، نخست آنکه هر دومجموعه سند تحول بنیادین تایید شده دارند.

وی افزود: دوم، مخاطبان دو نهاد هستند، از دانش آموزان گرفته تا معلمان که مهمترین سرمایه‌های ما در قشر مورد وثوق جامعه هستند و معلمان پایه شوراهای حل اختلاف را در کشور گذاشتند و هنوز هم در شوراها حضور دارند. مردمی سازی در قوه قضائیه در مرکز توسعه حل اختلاف دنبال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مادامی که آموزش و پرورش پویا و سلامت باشد، جامعه نیز از سلامت و پویایی برخوردار است گفت: در جوامعی که آموزش و پرورش پیشرفته دارند، جرم و جنایت آمار کمتری دارد. وقتی ساحت اخلاقی دانش آموزان ما تقویت نشده و رشد نکرده است، بعضا کم و کاستی‌هایی را در جامعه می‌بینیم.

نوری افزود: مضاف براینکه از ظرفیتهای دانش آموزان به درستی بهره مند نشده‌ایم. اگر به دانش آموزان و معلمان میدان بدهیم خودشان می‌توانند تنظیم‌گر باشند. طرح دانش آموزان پلیس‌یار از جمله نمونه های موفق در استفاده از ظرفیت دانش آموزان است.

وی ادامه داد: امید است در قالب این تفاهم همکاری بخشی از مواد سندتحول بنیادین اجرایی شود. تلاش می‌کنیم بسترهایی را در مدارس در قالب تشکل ها فراهم کنیم که شوراهای حل اختلاف تقویت شوند. اینکه بتوانیم نسل آینده را نسلی مصلح تربیت کنیم از مهمترین اهداف این تفاهم همکاری است. بندهای این تفاهم نامه همکاری مشترکمان را در تعدادی از مراکز به صورت آزمایشی اجرا و به همه مجموعه‌های آموزش و پرورش تسری خواهیم داد.

 
نظرات شما