دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
یادداشت/
چالوس جلوه‌ای از نعمات بیکران خداوندی است که به دلیل واقع شدن در ورودی پایتخت به شمال از مهم‌ترین و به همان نسبت از پرترددترین و گردشگرپذیرترین شهرهای کشور محسوب می‌شود وبه همین جهت برای رفع مشکلاتش نیازمند تدبیر ملی است.
رفع مشکلات چالوس نیازمند تدبیر ملی است

به گزارش آوای خزر از شهرستان چالوس، در پی بارش سنگین برف استان مازندران که از سه شب قبل آغاز شده است، آب، برق و گاز و راهها در برخی شهرها و مناطق روستایی قطع شده و مشکلات فراوانی را برای ساکنان این مناطق به وجود آورده است.

ادامه بارش سنگین برف منجر به قطع برق و فعال نشدن امکانات و تجهیزات امدادی شد که اضطراب و نگرانی‌های شهروندان شهرها و روستاهای مازندران را به همراه داشت.

بحران سفید در چالوس بار دیگر نقاب از چهره برداشت و این شهرستان را با یک چالش جدی و زود هنگام روبه رو کرد و سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم شده است.

در این وضعیت بحرانی مسئولان باید توانمندی خویش را به مردم نشان دهند و با توجه به اینکه مشکلات زیادی در سطح شهر و روستا وجود دارد برای رفع مشکلات پیشگام شوند و در زمینه قطعی آب و برق و گاز باید تمهیداتی بیندیشند.

چالوس شهرستانی توریستی و ساحلی است که با توجه به مسائل و مشکلات موجود مدیریت در آن کار آسانی نیست و زمانی که صحبت از مدیریت شهری می شود تمام نگاهها به سمت شهرداری و شورای اسلامی شهر معطوف می شود ولی در واقع زمانی که همراهی و همکاری تمام دستگاههای اجرایی نباشد هیچ شهری پیشرفت نمی کند و توسعه نمی یابد.

شهرستان چالوس از مشکلات زیرساختی رنج می برد که برای رسیدن به هدف اصلی نیازمند کار و تدبیر ملی است و با توجه به توریست پذیربودن شهرستان چالوس امکانات و تجهیزات این شهرستان جوابگوی این مردم نیست و باید یک فکر اساسی انجام داد.

انتهای پیام/ 1012
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: