دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
فرماندار نکا اعلام کرد:
فرماندار نکا با بیان اینکه در طوفان روز گذشته، 50 روستا دچار مشکل شدند، گفت: در این حادثه، 150 واحد دامداری و بیش از 400 واحد مسکونی از 20 تا 100 درصد دچار خسارت شدند.
خسارت 20 تا 100 درصدی به 550 واحد مسکونی و دامداری در نکا بر اثر طوفان/خسارت جدی به خطوط برق 15 روستای نکا

به گزارش آوای خزر از نکا، جعفر احمدی صبح امروز در جلسه ستاد بحران این شهرستان با بیان اینکه قبل از زمان وقوع بحران باید اطلاع‌رسانی دقیقی برای انجام اقدامات پیشگیرانه انجام شود، اظهار کرد: در حین بحران نیز باید مدیریت کرد تا مردم مشکل نداشته باشند و حضور مسئولان موجب قوت قلب مردم باشد.

وی افزود: خوشبختانه در طوفان روز گذشته، حضور مردم در مناطق کوهستانی اندک بود و خسارت جانی نداشتیم.

فرماندار نکا گفت: در جریان برف نیز فعالیت‌های مؤثری صورت گرفت و با تلاش شبانه‌روزی علیرغم افت فشارگاز مشکل قطعی به سرعت برطرف شد و راه و شهرسازی نیز با 3-4 مرحله برف‌روبی توانست مشکل رفت و آمد را به حداقل برساند.

احمدی بیان کرد: البته بخش خصوصی نیز پای کار آمد شرکت نکاچوب، تجهیزات کارگاهی سد گلورد و منابع طبیعی بکار گرفته شدند و از زحمات مدیران آنها سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه در طوفان روز گذشته، 50 روستا دچار مشکل شدند، تصریح کرد: در این حادثه، 150 واحد دامداری و بیش از 400 واحد مسکونی از 20 تا 100 درصد دچار خسارت شدند و در حال حاضر، مشکل اصلی پوشش سقف به میزان بیش از 20 هزار مترمربع است.

نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به همکاری خوب اداره برق در ساعات اولیه وقوع طوفان و وصل شدن برق تمام روستاها کمتر از 24 ساعت، اظهار داشت: خطوط انتقال برق در بیش از 15 روستا خسارت جدی دیدند که برآورد اولیه 112 میلیون تومان است.

این مسئول ادامه داد: مشکل قطع آب نیز در روستاهای فاقد ژنراتور اتفاق افتاد، هلال احمر نیز در 3 روستا نایلون توزیع کرد تا سقف خانه‎ها پوشش داده شود و با توجه به وقوع بارندگی از روز چهارشنبه، توزیع پوشش پلاستیکی در بقیه روستاها نیز توسط هلال احمر انجام می‌شود.

فرماندار نکا گفت: از منابع طبیعی درخواست داریم تا به مردم خسارت دیده در طوفان اجازه دهد که برای مصارف ضروری مانند استحکام سقف خود، از چوب درختانی که بر اثر طوفان سقوط کرده است، استفاده کنند.

احمدی گفت: بنیاد مسکن مازندران نیز برای 200 واحد دامداری و مسکونی تسهیلات 2.5 تا 7 میلیون تومانی در نظر گرفته است.

وی افزود: تأمین ژنراتور برق برای همه روستاها و تأمین سوخت جایگزین در برنامه قرار بگیرد، 50 درصد نانوایی‌ها در روستاها نیز به سوخت جایگزین تجهیز هستند و بقیه آنها هم باید تجهیز شوند.

به گزارش آوای خزر، براساس اعلام بنیاد مسکن، با توجه به اینکه بیش از 45 درصد واحدهای مسکونی روستاها کم‌دوام و یا غیر قابل نگهداری هستند، از سوی بنیاد مسکن آمادگی برای پرداخت وام قرض‌الحسنه 18 میلیونی و 20 میلیون تومانی برای ساخت وجود دارد.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها