دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
مجید خادم، نویسنده و منتقد ادبی از انتشار ۸ عنوان کتاب مجموعه داستان‌های برگزیدگان «جایزه ادبی حیرت» خبر داد.

به گزارش آوای خزر، مدیر مدرسه داستان نویسی حیرت با بیان اینکه تاکنون ۲۰ عنوان کتاب از آثار اعضای انجمن ادبی هنری حیرت در شیراز به چاپ رسیده است، گفت: اینها در کنار انتشار ۱۸ شماره محلات تخصصی حیرت و داستان شیراز از جمله اقدام‌هایی است که موفق به انجام آن شده ایم.

خادم با اعلام اینکه به تازگی هشتمین از مجموعه داستان‌های برگزیدگان کتاب «جریان هایی از چیزی در حال سقوط» منتشر شد، افزود: این مجموعه داستان که شامل ۱۲ داستان کوتاه اغلب برنده، برگزیده و یا تقدیر شده در جشنواره‌های داستان نویسی مختلف کشور طی سال‌های گذشته است؛ نوشته صدیقه قانع در سال ۱۳۹۸ از سوی انتشارات قهوه در ۸۴ صفحه قطع رقعی منتشر شد.

مدیر اجرایی جایزه ادبی حیرت همچنین از انتشار کتاب مجموعه داستان «خانه باغ» نوشته «خالو خالد» در سال جاری خبر داد که از سوی انتشارات قهوه در ۱۰۴ صفحه قطع رقعی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه خالو خالد برگزیده نهایی دو دوره از جشنواره سراسری داستان خلاقانه سال (حیرت) بوده، گفت: این مجموعه داستان شامل ۸ داستان کوتاه اغلب برنده، برگزیده و یا تقدیر شده در جشنواره‌های داستان نویسی مختلف کشور طی سالهای گذشته است.

خادم تصریح کرد: تجربه گرایی در ساختارهای روایی خلاقانه همچون سایر کتاب‌های این مجموعه، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که آثار این مجموعه داستان را قابل توجه و خواندنی کرده است.

وی به انتشار کتاب مجموعه داستان «چشمه سار خواب» سپیده نوری جمالویی در سال جاری اشاره کرد و افزود: مجموعه داستان چشمه سار خواب نوشته سپیده نوری جمالویی در سال ۱۳۹۸ از سوی انتشارات قهوه در ۲۱۶ صفحه قطع رقعی منتشر شده که شامل ۱۰ داستان کوتاه بسیار خواندنی است.

خادم، ادامه داد: در مجموعه داستان «چشمه سار خواب» مخاطب با انسان‌هایی قدم می‌زند بیشترشان زن هستند که علت متفاوت بودنشان نه جنسیت، نه طرز تفکر و نه سرشت آنها است، بلکه نگاه کلی و مسلط جامعه است که شناخت را نسب به آنها کمتر کرده است؛ به چه دلیلی دنیاهای زنانه و مردانه وجود دارند؟ می‌تواند نادیده گرفتن، می‌تواند دوری کردن، می‌تواند حصار کشیدن باشد.

وی اضافه کرد: نویسنده زیستی این گونه را به نمایش می‌گذارد، قصه‌هایی از پشت حصارها برای مخاطب آورده است، هر چند در دنیای خارج از داستان همیشه جلوی چشم هست، ولی وضوحی ناپیداست؛ نویسنده چیزی را به نمایش گذاشته که نباید دیده می شده است.

خادم یادآوری کرد که پنجمین دوره جشنواره سراسری دوسالانه داستان کوتاه حیرت (داستان خلاقانه سال) تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ آثار نویسندگان را می‌پذیرد.

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: