دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
فرماندار بهشهر:
فرماندار بهشهر با اشاره به حساسیت انتخابات، گفت: باید نگاه جدی و همراه با بصیرت را برای انتخاب فرد یا افراد اصلح در هر دو مجلس بکار بگیریم.
به گزارش آوای خزر از بهشهر، سید خالق سجادی امروز در سخنان پیش از خطبه این شهرستان اظهار داشت: امنیت امروز جامعه به برکت خون شهیدان است، مسائلی که امروز در منطقه داریم از جمله شهادت آیت‎الله «نمر»؛ نشان دهنده حساسیت بالای آن، و از طرفی نیز حساسیت وظایف ما در برابر این حوادث است.
وی افزود: مردم باید هوشیار و بیدار و گوش به فرمان ولی فقیه زمان و همچنین پیرو سیاست های دولت اسلامی در برابر این حوادث باشند.
فرماندار بهشهر گفت: در شرایطی که انتظار می‌رفت چهره زشت آل سعود به جهانیان شناسانده شود، بعضا دوستان خودمان باعث رنجش بزرگان شده و باید در شرایط بین المللی و بحرانی برای حفظ جایگاه رفیع نظام اسلامی با یکدیگر وحدت و یکدلی داشته باشیم.
سجادی با بیان اینکه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی را در هفت اسفند ماه پیش رو داریم، افزود: شاید گفته شود انتخابات مجلس خبرگان حساسیت نداشته و مجلس شورای اسلامی حساس تر باشد، اما تصمیمات مجلس خبرگان رهبری از تصمیماتی که مجالس دیگر در شرایط دیگر می‌گیرند حساس‌تر است و در مجموع باید نگاه جدی و همراه با بصیرت را برای انتخاب فرد یا افراد اصلح در هر دو مجلس بکار بگیریم.
وی با بیان اینکه اولویت دولت تدبیر و امید دکتر حسن روحانی که برخاسته از نظر و رای مردم کشور است خدمت صادقانه و خالصانه زیر نظر ولایت رهبری می باشد، افزود: باید سعی کنیم که در پیگیری سیاست های دولت تدبیر و امید بنا بر اشتغال و سرمایه گذاری موجود و ارائه خدمات به مردم خصوصا در بعد توریست، گردشگری، کشاورزی و صنایع دریایی در سواحل نیلگون دریای خزر فعالیت بیشتری داشته باشیم.
فرماندار بهشهر گفت: در این راستا دست یاری به سوی همه مردم، نهاد های مردمی و مسئولان می‌سپاریم و امیدواریم که همه ما زیر نظر توجهات و زعامت رهبری و مدیریت رئیس جمهور محترم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.
وی در پایان با اشاره به انتخابات‌های مهمی که در پیش رو داریم، اظهار داشت: از همه کاندیداهای محترم و حامیانشان می‎خواهیم که فعالیت های خود را در چارچوب قانون انجام دهند، اگر تبلیغی می کنند در راستای فعالیت های کاندیدای مورد نظر خودشان باشد و همه سعی کنیم که از ایجاد فضای تهمت، افترا، و مسائلی که به وحدت و همدلی شهرستان خدشه وارد میکند جدا پرهیز کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: