دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
معاون استاندار مازندران:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به قطع گاز کشور از سوی ترکمنستان گفت: در این شرایط، گاز مورد نیاز مازندران در شرایط حساس از سوی شرکت‎های گاز استان‎های گلستان و گیلان به این استان تزریق می‎شود اما مردم نیز باید صرفه‎جویی و به آرامش خود و دیگران کمک کنند.
تزریق گاز مورد نیاز مازندران از سوی گیلان و گلستان/ ترکمنستان از انجام توافق شانه خالی کرد/ مردم صرفه‎جویی کنند

به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا یونسی رستمی عصر امروز در بخش پایانی سخنان خود در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که در سالن استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به قطع گاز ایران از سوی ترکمنستان، اظهار داشت: این اقدام برخلاف قول این کشور و یکجانبه بوده است، از مردم میخواهیم که در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، هر خانواده‌ای که از مصرف گاز خود اندکی بکاهد به آرامش خود و دیگران کمک کرده است.
وی افزود: دولت نیز کار بسیار اساسی درباره حل مشکلات قطعی گاز مردم را در حال انجام دارد و هفته گذشته جلسه‌ای برگزار و مقرر شد در سال 96 خط لوله گاز سمنان به نکا به مرحله بهره‎برداری برسد، همچنین قسمتی از تزریق گاز به مازندران از سمت گیلان نیز به رامسر وصل شد و میزان گاز به مازندران را افزایش داد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: مسئولان شرکت گاز گیلان و گلستان در جلسه اخیر که با شرکت استاندار مازندران برگزار شد، حضور داشتند و گفتند که اگر گاز مازندران کاهش پیدا کند، از این استانها به مازندران گاز تزریق می‎کنند.
یونسی رستمی گفت: دولت تلاش کرد تا عزتمندانه برای حل مشکل گاز عمل کند  و توافق در این زمینه انجام شود اما ترکمنستان شانه خالی کرد.
** مردم مراقبت دلال‎ها در بازار مرکبات باشند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارتهایی که به باغات مرکبات مازندران در فصل سرما وارد شد، اظهار داشت: مازندران نخستین استانی بود که برای احقاق حقوق باغدارانی که محصولات مرکبات آنها بر اثر سرما خسارت دید با مسئولان کشوری جلسه گذاشتند و رسیدگی به مشکلات باغداران این استان نیز در دستور کار دولت قرار گرفت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: 30 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای مرکبات(پرتقال) و 20 میلیارد برای کیوی و 20 میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزی مازندران اختصاص یافت و پرتقال‌ها نیز قیمت‌گذاری شد و دولت در حال خرید مرکبات با قیمت مناسب از کشاورزان است.
وی در پایان گفت: مردم مراقب دلال‌ها در بازار مرکبات باشند تا زیان مالی نبینند.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها