دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
دادستان نکا در گفت‌وگو با آوای خزر:
قلباً و زباناً از تیم درمانی در مقابله با کروناویروس سپاسگزارم/ معرفی هر دارو و خوراکی جهت پیشگیری یا درمان کرونا اخلال در نظام پزشکی‌ست
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با بیان اینکه قلباً و زباناً از تیم درمانی و پیشگیری که در مقابله با کروناویروس با تمام توان پای کار آمدند قدردانی می‌کنم، افزود: افرادی که در فضای مجازی یا حقیقی خواسته یا ناخواسته با انتشار مطالبی این اقدامات را نادیده گرفته و نظام را ناکارآمد نشان می‌دهند و یا به معرفی داروها و خوراکی‌هایی جهت پیشگیری یا درمان کرونا - که اخلال در نظام پزشکی‌ست - می‌پردازند، مورد پیگرد و برخورد قضایی قرار می‌گیرند.

"رحمت عشقی" امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر در نکا با اشاره به موضوع روز و شیوع کروناویروس در کشور، بیان کرد: بازدیدهایی را از زندان داشتیم، ورودی زندان را کاملاً چک کردیم، اشخاص قبل از ورود به زندان قرنطینه می‌شوند، تاکنون مشکلی نداشتیم، صرفنظر از این، پزشک در زندان مستقر است و در طول سال هم به‌طور معمول زندانیان بررسی و چک می‌شوند. هر بیماری که مشکل داشته باشد از اعزام او به بندهای عمومی جلوگیری می‌کنیم.

عشقی با اشاره به شیطنت‌های خواسته یا ناخواسته برخی‌ها در فضای مجازی در خصوص درمان یا پیشگیری از کروناویروس اظهار داشت: برخی اشخاص از روی جهالت یا به عمد در فضای مجازی مطالبی چون معرفی داروهای گیاهی یا خوراکی‌ها را جهت پیشگیری یا درمان بیماری کرونا عنوان می‌کنند که این اقدامات، دخالت در امر پزشکی بوده و جرم است. لذا از شهروندان تقاضا داریم که در خصوص این بیماری(کووید19) تنها به دستورات بهداشتی توجه کنند.

وی ادامه داد: اخباری که سبب تشویش اذهان عمومی یا به عمد جهت ناکارآمد بودن نظام و جوسازی و کمک به تحقق خواسته‌های دشمن در فضای مجازی یا حقیقی منتشر شود نیز جرم است و با عاملان آن برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب نکا در پاسخ به اینکه در برخی خبرها از احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و شستشو مطالبی داشتیم و آیا در نکا موردی بوده است یا خیر؟ گفت: یک تیم بازرسی از نماینده دادستانی، رییس تعزیرات، نماینده نیروی انتظامی، اصناف و بهداشت تشکیل شد که از داروخانه‌ها بازدید می‌کنند، تا این لحظه احتکار نداشتیم اما تخلفاتی گزارش و محرز شد، برای خاطیان پرونده تشکیل و در تعزیرات حکومتی پیگیری شده است.

عشقی همچنین با اشاره به سیاستگذاری قوه قضائیه جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و همچنین کاهش این جمعیت باتوجه به بحث ویروس کرونا، درباره راهکارهای این مهم می‌گوید: ابتدا از همکاران قضایی خود که وظیفه تحقیق دارند خواستیم تا از اعزام متهمین با قرار تأمین کیفری به زندان تا جایی که امکان دارد جلوگیری شود، بازداشت موقت تنها برای کسانی باشد که نظم و امنیت عمومی را به مخاطره انداخته و سبب اخلال در نظم جامعه شده‌اند در غیر اینصورت اصل بر این است که افراد را با صدور قرار تأمین کیفری به دلیل عجز از وثیقه یا معرفی کفیل روانه زندان نمی‌کنیم.

وی، درباره دیگر راهکار کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به مجازات‌های جایگزین حبس اشاره و تصریح کرد: اشخاصی که مرتکب جرائمی شدند که بیشتر جنبه شخصی دارد یا جنبه عمومی داشته و رضایت شکات را گرفته‌اند، با استفاده از نهادهایی چون تعلیق مجازات، معافیت از کیفر یا مجازات جایگزین حبس، از صدور حکم حبس جلوگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب نکا همچنین گفت: از همکاران قضایی در دادگاه کیفری خواسته شده در جایی که قانونگذار اختیار حکم حبس را صادر کرده است مثلاً از حبس 2 تا 5 سال، نگاه ارفاقی باشد و از حبس طولانی‌مدت جلوگیری شود.

عشقی در ادامه اظهار داشت: از طرفی وقتی که حکم حبس برخی افراد صادر و مجرم روانه زندان شد؛ شرایط اعطای مرخصی را داشته باشد،  اکنون نیز با دستورالعمل رییس قوه قضائیه، اکثر زندانیان به جز تعداد معدودی که شکات متعدد دارند، تا 15 فروردین به آنها مرخصی دادیم و پس از اینکه یک سوم مجازات حبس را تحمل کردند با اعطای آزادی مشروط و تعلیق اجرای ، دو تا سه ماه دیگر را بر آنها می‌بخشیم و آزاد می‌شوند، در مجموع این عوامل سبب کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در اعطای مرخصی سخت‌گیری نمی‌کنیم، افزود: اگر زندانی نتوانست وثیقه معرفی کند؛ سعی می‌کنیم با پذیرفتن فیش‌های حقوقی، با جواز کسب و صدور قرار کفالت، به او مرخصی می‌دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب نکا در پایان گفت‌وگو با تأکید بر اینکه پزشکان و پرستاران ما واقعاً با تمام توان پای کار آمدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، گفت: بنده قلباً و زباناً از زحمات این عزیزان سپاسگزار هستم، مخصوصاً سعه صدر، بزرگواری و حوصله خانواده محترم پزشکان، پرستاران و کادر درمان و پیشگیری که در جای جای کشور، استان و شهر نکا فعالیت دارند، قابل تقدیر است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: