دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
رئیس آموزش و پرورش نکا:
رئیس اداره آموزش و پرورش نکا گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، دومین آزمایشگاه بزرگ پلاسما هسته‎ای دانش‌آموزی خاورمیانه در این شهرستان افتتاح و تأسیس می‎شود.
افتتاح دومین آزمایشگاه پلاسما خاورمیانه در نکا همزمان با ایام دهه فجر

به گزارش آوای خزر از نکا، حسینعلی پالار بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به در پیش بودن دهه فجر، اظهار داشت: در این هفته برنامه‎های مختلفی در نظر گرفته شده که علاوه بر آن نیز دو پروژه مهم ملی و شهرستانی مدرسه 9 کلاسه بهپاک و آزمایشگاه پلاسما را داریم.
وی تصریح کرد: پروژه بهپاک بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار قول داده است تا قبل از پایان دهه فجر آن را به اتمام برساند، این پروژه تاکنون 1.3 میلیارد تومان هزینه در بر داشته و تجهیز آن نیز حدود 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش نکا درباره پروژه آزمایشگاه پلاسما هسته‌ای دانش‎آموزی گفت: فعالیت این آزمایشگاه زیر نظر سازمان انرژی اتمی ایران است، نخستین آزمایشگاه آن نیز در کردکوی استان گلستان ساخته شده و دومین پروژه آن در سه فاز در نکا آماده بهره‎برداری است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گرامیداشت فجرآفرینان وظیفه همگانی است، افزود: هر فرد و نهادی باید وظیفه خود را در این زمینه به‎درستی انجام دهد، آموزش و پرورش نیز برنامه‎های مختلفی را طراحی کرده است.
وی اظهار داشت: تمام همّ و غمّ استکبار برای جدا کردن دین و ارزش‎های دینی از ملت ایران است، اما همه قدرت ایران به دلیل وجود نیروی مردمی است و امام نیز به‎خوبی متوجه این قدرت عظیم شد، لذا همین نیروی مردمی بود که توانست اهداف استکبار را در هم بریزد.
پالار بیان کرد: خیزش اسلامی و بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است.
رئیس آموزش و پرورش نکا با اشاره به وجود 178 مدرسه، 18 هزار دانش‌آموز و 1750 همکار فرهنگی در نکا بیان کرد: ستاد و کمیته دهه فجر در تمامی مدارس شهرستان نکا نیز تشکیل شده است و مجموعه بزرگ فرهنگی به عنوان عضوی از کمیته شهرستانی نیز آماده برگزاری برنامه‎های دهه فجر است تا فعالیت‎هایی که برای این دهه در نظر گرفته است را به‎درستی انجام دهد.

افتتاح دومین آزمایشگاه پلاسما خاورمیانه در نکا همزمان با ایام دهه فجر
وی اظهار داشت: به صدا در آمدن زنگ انقلاب در سه نقطه شهرستان خبر داد، برپایی جشنواره و بازارچه غذاهای بومی و محلی، نشست‎های معرفتی، بازی‎های بومی محلی، دیدار با پرستاران بیمارستان‎های بوعلی و امام حسین(ع)، پیاده‌روی فرهنگیان، برگزاری صبحگاه اداری، نشست‌های روشنگری، همایش حجاب زینت آفرینش، یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی، دیدار با امام جمعه و فرمانده سپاه، جشنواره بادبادک‌ها، دیدار با خانواده‎های شهیدان فرهنگی، مسابقات نقاشی ویادواره شهید شاخص رسانه(لقمانی)، ازجمله برنامه‎های دهه فجر در این شهرستان است.
پالار درباره رتبه نکا در پروژه مهر مازندران، به آوای خزر گفت: آموزش و پرورش نکا رتبه مشترکی را با یکی از شهرستان‎های استان داشت اما در مجموع، در لیست رتبه‎های‎ عالی پروژه مهر مازندران در سال تحصیلی 95-96 قرار گرفته است.  
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها