دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
سرپرست گروه موسیقی بانوان روجین:
سرپرست گروه موسیقی بانوان روجین و عضو گروه موسیقی برادران و خواهران محمدی و کایر گفت: دلم می‌خواهد که دختران سرزمینم آهنگهای محلی و بومی خود را بشناسند، زیرا سازهای محلی با روحیات درونی مردم هر منطقه سازگارتر است.

دلم می‌خواهد دختران سرزمینم آهنگ‌های بومی و محلی را بشناسند

سیده نرگس محمدی در حاشیه دومین نمیاشگاه مطبوعات مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اشاره به موروثی بودن موسیقی در خانواده آنها، اظهار داشت: وقتی برادران ما کار موسیقی انجام می‌دادند، ما نیز سازهای بومی محلی را آموخیتم، به روی صحنه رفتیم، اجرای انفرادی و گروهی داشتیم و مقامهایی را در داخل و خارج کشور به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه در سال 90 گروه موسیقی بانوان روجین را با نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تشکیل دادم، افزود: بانوانی که در این گروه فعالیت دارند در همایشات با پوشش محلی حاضر می‌شوند و موسیقی بومی می‌نوازند، کار را برای بانوان انجام می‌دهیم و آنها به این نوع ساز که برگرفته از موسیقی لالایی مادران است، علاقه زیادی داشتند.

سرپرست گروه موسیقی بانوان روجین گفت: دلم می‌خواهد که دختران سرزمینم آهنگهای محلی و بومی خود را بشناسند، معتقدم به این علت که آنها شناخت خوبی از موسیقی فولکلور ندارند به سمت سایر موسیقی‌ها می‌روند و البته آن سازها و موسیقی‌ها نیز جای خود دارند اما سازهای محلی با روحیات درونی مردم هر منطقه سازگارتر است.

محمدی درباره برنامه‌های نوروزی گروه برادرانو خواهران محمدی گفت: قرار است که کارناوال نوروزخوانی را راه بیندازیم زیرا در برخی مناطق در سالهای گذشته اجرا شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه من و خواهرم بدون حاشیه در حال فعالیت هستیم، افزود: تک‌خوانی نداریم حتی در اجراهای خارج از کشور نیز با پوشش محلی حاضر می‌شویم و در بخش موسیقی نیز با گروه برادران محمدی همخوانی داریم تا خدشه‌ای به فرهنگ و کار هنری ما وارد نشود.

عضو گروه موسیقی برادران و خواهران محمدی و کایر اظهار داشت: در کشورهایی ازجمله بلاروس، کویت، آلمان و اتریش اجرای موسیقی داشتیم، نگاه مردمان به این نوع لباس و موسیقی بسیار جذاب بود؛ خیلی‌ها درباره ساز سؤال می‌کنند، سازهای سنتی برای آنها خیلی جالب است، در بلاروس می‌گفتند شما جادوگر هستید! (لَـله‌وا و نقاره برای آنها قابل توجه بود).

محمدی ادامه داد: در حال حاضر تنها کسی هستم که در قائمشهر و چند شهر دیگر مازندران دوتار، دف و نقاره را به بانوان آموزش می‌دهم و استقبال خوبی نیز برای آموختن این سازهای سنتی صورت گرفته است.

دلم می‌خواهد دختران سرزمینم آهنگ‌های بومی و محلی را بشناسند

وی در پایان از همسرش آقای غلامی قدردانی کرد و گفت: ایشان با اینکه مدیر یک مجموعه‌ای در تهران است و موسیقی کار نمی‌کند اما مشوق اصلی من بود تا بتوانم بطور حرفه‌ای فعالیت کنند.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها