دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری:
مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری گفت: 21 اسفندماه بعد از نماز جمعه، از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی انواع نهال توزیع می‎شود، در مجموع تا پایان سالجاری 4 میلیون و 650 هزار اصله نهال توسط این اداره‎کل توزیع خواهد شد.
عدم تمدید برداشت جدید چوب از 47 هزار هکتار از جنگل‎های مازندران/ توزیع 4.6 میلیون اصله نهال تا پایان سالجاری در مازندران

به گزارش آوای خزر از نکا، ستار بابایی در همایش منابع طبیعی که به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با شعار ملی «همیار طبیعت باشیم» در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: براسای آمار معاونت آبخیزداری سازمان جنگلها، از دهه 30 تا 70 هجری شمسی، 2700 واقعه سیل در کشور رخ داد که بالغ بر 11 هزار تلفات جانی داشته و نشان از این دارد که اگر به‌درستی عرصه‌های منابع طبیعی را حفاظت نکنیم مشکلاتی برای ما پیش خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ایران از نظر میزان بارندگی بسیار درصد پایینی داشته و تفاوت و فاصله زیادی با میانگین بارندگی در دنیا دارد، افزود: 253 میلی متر میانگین بارندگی در ایران است و در حال حاضر با شرایط خشکی مواجهیم اما در کنار این عرصه‌های نیمه خشک، جنگلهای هیرکانی را نیز در شمال کشور داریم که میانگین آن با میانگین بارندگی جهان برابری می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری با بیان اینکه حدود 38 درصد جنگلهای هیرکانی در این منطقه بوده و دارای اراضی شیبداری است، بیان کرد: 76 درصد از سطح استان مازندران و بخشی که مربوط به منابع طبیعی است 10 درصد شیب دارد و این آمار گویای این است که در 39 درصد از اراضی، بیش از 50 درصد شیب داریم و این رقم در اراضی جلگه‌ای حدود 23 درصد است.

بابایی گفت: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی در سراسر جهان و ایران، شاهد بارانهای سیلآسایی هستیم که نمیتوانیم جلوی سیل را بگیریم اما می‌توانیم مدیریت کنیم تا آسیبهای و خسارات کمتری ببینیم.

وی با بیان اینکه برای بهتر کردن شرایط محیط زیست عزم ملی نیاز است و این کار باید توسط همه مردم صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: سازمانهای مردم نهاد که در واقع نشأتگرفته از بطن جامعه هستند در آموزش و ترویج و فرهنگ‌سازی همکاری خوبی با منابع طبیعی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با اشاره به فعالیت 39 سازمان مردمنهاد منابع طبیعی در مازندران که با این اداره‌کل همکاری دارند، گفت: آنها بصورت خودجوش فعالیت دارند، کارگاههای آموزشی برگزار می‌کنند، از چالشها، راهکارها، تهدیدها و حفاظت از منابع طبیعی سخن میگویند.

بابایی با بیان اینکه متولی حفاظت خاک و آب هستیم، افزود: باید به عرصههای جنگلی نگاه دقیقتری داشته باشیم باید به روانآب فرصت ذخیره و نفوذ بدهیم، با پوششهای گیاهی و جنگلی چنین چیزی اتفاق میافتد و به همین دلیل باید در حفاظت از عرصههای جنگلی بکوشیم تا آب را در خود ذخیره و جذب کنند و مانع از سیلاب شوند.

وی درباره طرح تنفس جنگلها نیز اظهار داشت: این طرح موافقان و مخالفانی داشت، مهم این است که تبدیل به قانون شده و اکنون برداشت جدید از حدود 74 هزار هکتار از جنگلهای منابع طبیعی مازندران - ساری تمدید نشد البته در زمان گذر باید خوراک این صنایع را به طرق مختلف در زمینه اشتغال فراهم کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری بیان کرد: 21 اسفندماه بعد از نماز جمعه، از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی انواع نهال توزیع میشود، در مجموع تا پایان سالجاری 4 میلیون و 650 هزار اصله نهال توسط این ادارهکل توزیع خواهد شد.

بابایی در پایان با تأکید بر ضروت ترویج حفاظت از منابع طبیعی گفت: بیشترین همکاری این سازمان با بسیج دانشآموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: