دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
قائم‎مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
قائم‎مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: در ایام نوروز 96، پایش‎ها و بازدیدهای مستمر از مراکز عرضه مواد غذایی در استان انجام می‎شود، وی همچنین با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران و افزایش مراجعه‎کنندگان به مراکز بهداشتی در ایام نوروز، از تقسیم‎بندی بیمارستانهای مازندران به 5 بلوک در شهرهای آمل، قائمشهر، چالوس، ساری و بهشهر خبر داد.
پایش‎های مستمر از مراکز عرضه مواد غذایی در ایام نوروز/ تقسیم‎بندی بیمارستان‎های مازندران به 5 بلوک برای ارائه خدمات بهتر در عید 96

به گزارش آوای خزر از ساری، حامد روحانی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که برای اعلام فعالیت‎های نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: در ایام نوروز 96، 24 بیمارستان دولتی، هشت بیمارستان خصوصی و چهار بیمارستان  تأمین اجتماعی در استان مازندران آماده خدمت‎رسانی به بیماران هستند.

وی افزود: استان مازندران قطب گردشگری داخلی است و به همین منظور دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بحث سلامت غذایی با جدیت ورود پیدا کرده تا مشکلی در توزیع مواد غذایی نداشته باشیم.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران گفت: مراکز تصویربرداری و نظایر آن  در ایام نوروز فعال هستند، همچنین کلینیک‌های دندانپزشکی نیز به‎طور شبانه‌روزی فعالیت دارند.

روحانی‎زاده درباره تأمین اقلام دارویی نیز اظهار داشت: همه اقلام دارویی ذخیره شده است و مشکلی در تأمین داروهای نداریم، البته در بخش تأمین داروهای خاص نگرانی داشتیم که این مشکل نیز برطرف شده استت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مازندران طرح پزشک خانواده اجرا می‎شود، به همه داروخانه‎ها اعلام شده است که براساس همین تعرفه و قانون، دارو در اختیار مراجعه‎کنندگان از سایر استانها قرار دهند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر استان بیان کرد: برای شهرهای پُردتردد مازندران که بیشتر در غرب استان هستند، در کنار داروخانه‎های شبانه‎روزی، داروخانه‎های کمکی نیز اختصاص داده‎ایم.

وی افزود: شماره تماس 3399999 به‎طور شبانه‌روزی آماده پاسخ‎گویی به میهمانان نوروزی و شهروندان است با این توضیح که از هشت صبح تا هشت شب توسط کارشناسان و از هشت شب تا هشت صبح نیز از طریق منشی تلفنی به تماس‎ها پاسخ داده می‎شود.

روحانی‎زاده از فعالیت همه مراکز دیالیز مازندران در ایام نوروز خبر داد و گفت: با همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مکاتبه شده است تا افراد دیالیزی که قصد سفر به مازندران را دارند، برای آنها تخت‎های فوق‌العاده برنامه‌ریزی شود، همچنین با توجه به تردد بیشتر مسافران نوروزی در غرب مازندران، ظرفیت تخت‎های دیالیز را در این مناطق افزایش دادیم.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: پایش و بازدیدهای مستمر از مراکز عرضه مواد غذایی به‎ویژه رستوران‎ها نیز در نوروز انجام می‎شود.

وی در پایان گفت: بیمارستان‌های مازندران به پنج بلوک شامل ساری، آمل، قائم‌شهر، چالوس و بهشهر تقسیم‌بندی شدند تا خدمات بهتری در مواقع حساس به بیماران ارائه شود.

پایش‎های مستمر از مراکز عرضه مواد غذایی در ایام نوروز/ تقسیم‎بندی بیمارستان‎های مازندران به 5 بلوک برای ارائه خدمات بهتر در عید 96

پایش‎های مستمر از مراکز عرضه مواد غذایی در ایام نوروز/ تقسیم‎بندی بیمارستان‎های مازندران به 5 بلوک برای ارائه خدمات بهتر در عید 96
انتهای پیام/ 1001


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها