دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
اهمیت فعالیت مکانیزه
مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران: برای مقابله با کرونا به کشاورزان بابت خرید ماشین‌آلات کشاورزی، بصورت آنی تسهیلات پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته کشاورزی

به گزارش آوای خزر، از آن جایی که استفاده از کارگران غیر بومی در فصل کشاورزی مازندران به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام شده، رئیس ستاد مقابله با کرونا مازندران بر لزوم توسعه مکانیزه فعالیت‌های کشاورزی در استان تاکید کرد.
با توجه به این که در حال حاضر در آستانه آغاز فصل شالیکاری قرار داریم، اهمیت فعالیت مکانیزه از جمله شخم و شیار با تراکتور و عمل آوری و تهیه بوته شالی از بانک نشاء و استفاده از دستگاه نشاکار برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشاورزی استان بسیار مهم و ضروری است.
مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران در این رابطه گفت: طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان، پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته با هدف گسترش مکانیزاسیون کشاورزی در اولویت پرداخت‌های این بانک قرار گرفته است.
محمدتقی قِزِل سُفلی افزود: پرونده‌هایی که از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های مازندران برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به بانک کشاورزی معرفی شوند بی درنگ نسبت به پرداخت آن اقدام می‌شود.
وی با اعلام این که بانک کشاورزی پارسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان استان پرداخت کرده افزود: با پرداخت این رقم تسهیلات، یکهزار و ۹۹۴ دستگاه انواع نشاکار، تراکتور، کمباین و دیگر تجهیزات و ادوات کشاورزی خریدای شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران مجموعه تسهیلات پرداختی سال ۹۸ این بانک را ۳۰ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به بخش‌های زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی کشاورزی مازندران اعلام کرد.
به گفته قزل سفلی این میزان تسهیلات به ۸۸ هزار و هشت متقاضی دریافت تسهیلات در مازندران پرداخت شد.
وی یکی از عملکرد‌های مهم بانک کشاورزی استان مازندران در سال گذشته را پرداخت یک هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان عنوان کرد و گفت: این بانک با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تشویق سرمایه گذاران و کارآفرینان در مناطق روستایی و عشایری و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی این میزان تسهیلات را در اختیار یکهزار و ۴۲۴ سرمایه گذار داده است.
وی همچنین گفت: شعب بانک کشاورزی مازندران در سال ۱۳۹۸، ۹ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش صنایع تبدیلی کشاورزی نیز پرداخت کرده است.
قزل سفلی با بیان این که کارکنان مدیریت و شعب بانک کشاورزی استان مازندران برای مقابله با ویروس کرونا مبلغ یک میلیارد و ۱۲۷میلیون ریال کمک نقدی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اهدا کردند، گفت: این کمک‌ها صرف خرید تجهیزات تنفسی برای بیمارستان‌ها شده است.
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار