دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
استاندار مازندران:
استاندار مازندران، گفت: در سال گذشته، 45 هزار مازندرانی از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در قالب راهیان نور بازدید کردند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ربيع فلاح بعدازظهر امروز در جلسه ستاد راهيان نور مازندران، اظهار کرد: دفاع مقدس و فرهنگ آن از سرمایه‌های بزرگ و جاودان نظام است که باید به نسل‎های آینده به‎خوبی منتقل و ارج نهاده شود.
وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور از اهمیت زیادی در راستای انتقال ارزش‌های انقلابی جمهوری اسلامی ایران برخوردار و مد نظر مسئولان است، افزود: تاثیرات حاصل از حضور مردم به‌ویژه نسل‎های پس از انقلاب در مناطقی که به‎مدت هشت سال رزمندگان ایران با تمام توان از مرزها و کیان نظام دفاع کردند، بسیار مشهود است و مطالب زیادی در این زمینه در قالب نوشتاری و تصویری منتشر شده است.
استاندار مازندران با بیان اینکه در اردوهای راهیان نور تعامل خوبی بین مردم و مسئولان وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم که این تعامل بیشتر شده و مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اعزام 45 هزار زائر مازندرانی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب در قالب راهیان نور که سال گذشته انجام شد، بیان کرد: باید تلاش بیشتری در به‎کارگیری راویان و افراد مطلع از مناطق عملیاتی داشته باشیم، به‎ویژه از افرادی استفاده شود که خود نیز روزگاری را در این مناطق علیه دشمن نبرد می‎کردند، زیرا حضور آنها در کیفیت‌بخشی به اردوهای راهیان نور تاثیرات بهتری دارد.
وی با تاکید بر اینکه عزت‎مندی و آبروی نظام اسلامی ما به برکت شهدا، رزمندگان و ایثارگران است، افزود: برای اقتدار، استحکام و جاودانگی انقلاب اسلامی بهای سنگینی داده شد، لذا ارزش‌های آن باید همچنان زنده بماند و قدر آن دانسته و حفظ شود.
در این جلسه، مسئولان کمیته‌های عضو ستاد راهیان نور به بیان نظرات خود پرداختند تا روند اعزام علاقه‌مندان به بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، در قالب راهیان نور تسهیل و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی نیز همکاری بهتری در تحقق اهداف ستاد راهیان نور مازندران داشته باشند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها