دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
ستاد خدمات سفر مازندران/ 10 فروردین
مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به انجام 28 هزار و 114 بازرسی در این استان از ابتدای اسفندماه 95 تاکنون، گفت: از این تعداد بازرسی، 2 هزار و 33 واحد به عنوان واحدهای متخلف، در مجموع به پرداخت 380 میلیون تومان جریمه محکوم شدند.
به گزارش آوای خزر از ساری، حسین اصغرزاده صبح امروز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: طرح ویژه نوروزی از ابتدای اسفندماه 95 آغاز شده و تا پایان فروردین‎ماه ادامه دارد که تاکنون 28 هزار و 114 مورد بازرسی انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد بازرسی، 2 هزار و 33 پرونده برای مالکان واحدهای متخلف صادر شده است و متخلفان در مجموع به پرداخت 380 میلیون تومان محکوم شده‎اند.

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 611 مورد گزارشات مردمی به سازمان صنعت، معدن و تجارت وارد شده است و بیش از 50 درصد پرونده‎ها منتج به نتیجه شد.

این مسئول بیان کرد: در حوزه بازار میوه نیز از ابتدای اسفندماه تاکنون 2 هزار و 50 مورد بازرسی انجام شده و با 120 واحد متخلف برخورد شده است که بیشترین تخلفات نیز گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

اصغرزاده اظهار داشت: علاوه بر فعالیت 300 بازرس صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، بیش از هزار بازرس افتخاری به صورت نامحسوس در طرح ویژه نوروزی همکاری دارند.

وی با اشاره به برنامه‎ریزی برای کشیک واحدهای پُرتقاضا در نوروز، گفت: 400 واحد خبازی علاوه بر واحدهای روزانه، کشیک نوروزی هستند و در تأمین نان تاکنون مشکلی ایجاد نشده است، تعدادی از تعمیرگاه‎ها و آپاراتی‎ها و تعویض روغنی‎ها نیز برای ارائه خدمات به مسافران و شهروندان  مازندرانی در ایام تعطیلات نوروزی کشیک هستند.

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: بازرسی از واحدهای بین‎راهی و خدمات جاده‎ای نیز روزانه انجام می‎شود و گشت‎های مشترکی از سوی بازرسان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی صورت می‎گیرد.

اصغرزاده در پایان گفت: پیش از نوروز 96، 19 نمایشگاه فروش بهاره با استعداد 1600 غرفه در مازندران برگزار و کالاهای پُرتقاضا در آن توزیع شده است.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها