دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
ستاد خدمات سفر مازندران/ 10 فروردین
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: طی دو هفته گذشته، 2 میلیون و 159 هزار و 300 نفرشب اقامت در روستاهای مازندران به ثبت رسیده است، وی همچنین روستاهای هدف گردشگری را آسیابسر، کندلوس، جنت‎رودبار، یوش، آبگرم، لاجیم اعلام کرد.
مدیرکل امور روستایی: ثبت 2 میلیون و 150 نفرشب اقامت در روستاها طی 2 هفته/ 6 روستای هدف گردشگری؛ آسیابسر، کندلوس، جنت‎رودبار، یوش، آبگرم، لاجیم

به گزارش آوای خزر از ساری، جان‌الله عبدی صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: امروزه روستاها همانند شهرها فضایی را برای استقبال از گردشگران نوروزی فراهم آورده‎اند و در سه سال گذشته که کمیته دهیاری‎ها به جمع کمیته‎های مستقر در ستاد خدمات سفر مازندران اضافه شده است، هر ساله قوی‌تر عمل کرده است.

وی افزود: جاذبه‎های گردشگری فراوانی را در روستاهای مازندران داریم، تعامل مسئولان استانی، شهرستانی و محلی در این بخش خوب است اما باید از این ظرفیت برای پیشرفت و تولید و اشتغال پایدار در روستاها استفاده کنیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای مازندران گفت: قبل از فعالیت کمیته دهیاری‎ها در ستاد خدمات سفر مازندران، تنها 17 روستای هدف گردشگری داشتیم اما در همان سال نخست، با تدابیری که انجام شد این تعداد به بیش از 50 روستا رسید و تا امسال برای 300 روستا هدف‎گذاری شد که قطعا در سال جاری این تعداد افزایش می‎یابد.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته 480 میلیارد تومان به حساب دهیاری‎های استان برای فعالیتهای عمرانی و زیرساختی واریز شده است، همچنین 1000 طرح اشتغالزایی در روستاها احصا شده که طرح‎هایی با رقم اعتباری 40 میلیارد تومان را معرفی کردیم و در حال انجام کارهای بانکی هستند.

عبدی درباره پنج روستای هدف گردشگری مازندران که رشد خوبی را دارند و برای ایجاد زیرساخت‎های گردشگری در آن به هر کدام 100 میلیون تومان اختصاص یافت، بیان کرد: این روستاها شامل آبگرم آمل، جنت‎رودبار رامسر، لاجیم سوادکوه، یوش بلده و کندلوس نوشهر هستند و روستای آسیابسر بهشهر نیز در سالجاری به این جمع اضافه شده است.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت‎های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران تاکنون، 2 میلیون و 159 هزار و 300 نفرشب اقامت در روستاها داشتیم و یک میلیون و 293 هزار نفر از روستاها بازدید کردند(غیراقامتی).

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: برای سال آینده در نظر داریم که کمیته‎های روستایی را در بحث گردشگری فعال کنیم تا روستاها خدمات بهتری را به مسافران نوروزی و ایام تعطیلات تابستان ارائه کنند و امورات به خود دهیاران واگذار شود.

وی در پایان اظهار داشت: در برخی از روستاهای تابعه ازجمله در چالوس، گلوگاه و چهاردانگه بازارچه‎های محلی برپا شده است.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: