دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری:
مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: اگر مطالب حوزه دفاع مقدس فهرست شوند؛ متوجه می‎شویم که چقدر مجموعه مطالعاتی، تحقیقاتی و دانشگاهی کارهای ادا نشده زیادی دارند که در قبال آن مسئول هستند.
کارهای ادا نشده‎ی زیادی در حوزه دفاع مقدس داریم/ نسل آینده محتاج به داشته‎های رزمندگان است/ کتاب «حاج عمران» قابل رجوع و اعتبار است

به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا کمری  پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «حاج عمران» که در حسینیه عاشقان سپاه کربلا با همکاری حوزه هنری و سپاه کربلا برگزار شد، اظهار داشت: جنگ هشت ساله‎ی عینی و ظاهری تمام شده است اما تا زمانی که انقلاب ادامه دارد، این منازعه نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: حمله رژیم بعث عراق به ایران حمله یک نانجیب و مسئول یک کشور به کشور دیگر نبود بلکه تقریبا یک جنگ جهانی علیه ایران بود.

مسئول و پژوهشگر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: چند ماه پیش در جلسه‎ای که با حضور سردار مرتضی قربانی از فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی برگزار شد، ایشان گفتند که ایران از 13 کشور اسیر داشتیم و حدود 40 کشور مستقیم در جنگ شرکت کردند؛ به‎جز سوریه و کره شمالی!

این مسئول ادامه داد: بنابراین معلوم می‎شود که ماجرای جنگ مسئله‎ای فراتر از یک درگیری نظامی در یک منطقه محدود بود، اگر بشود لایه‎های پنهان و پیدا و شناخته شده و ناشناخته جنگ را فهرست‌وار بشناسیم، مشتمل بر چند مجلد کتاب قطور خواهد شد.

کمری اظهار داشت: مقام معظم رهبری اخیراً در نشستی به این موضوع پرداختند که آیا می‌شود فهرست‌وار مسائل موضوعه جنگ را استخراج کنیم؛ به نظر من اگر این اتفاق بیفتد، متوجه می‎شویم که چقدر مجموعه مطالعاتی، تحقیقاتی و دانشگاهی نسبت به کارهای ادا نشده مسئول هستند و آنها را خواهند فهمید.

وی ادامه داد: بسیاری از اهل نظر، جامعه ما را فاقد حافظه تاریخی یا کوتاه‎مدت خواندند زیرا به شناخت گذشته و اکنون  اکنون خود واقف نبوده و بسیار بی‎توجهیم.

مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با بیان اینکه هر کدام از رزمندگان حامل یک داشته‌هایی هستند که نسل آینده ما محتاج به آنهاست، تصریح کرد: اینها حکایت عجیبی است؛ ما بر ثروت‌های گرانقدر و بی‎نظیری تکیه کردیم و از آن غافل هستیم.

این مسئول با اشاره به واقعیت‎های منحصر به‎فردی که در کتاب حاج عمران و حوادثی که حاج عمران نگین آنها بوده است، گفت: قرار بود این کتاب 10 سال پیش منتشر شود اما ... باید فکری به حال خودمان بکنیم، اگر رزمندگان و سرداران کشورمان خاطرات خود را نگویند و ننویسند و این امانت را به نسل آینده منتقل نکنند مانند این است که اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: کاری را که آقای عمرانی انجام داده است، تمام نشده و تازه شروع شده است، فتح باب برای عرصه‎ای است که هنوز ناگشوه مانده است، اگر اتفاقات یا رویدادها از معبر ذهن به زبان نیایند و روایت و گفته نشوند، مانند این است که رخ نداده است.

کمری با بیان اینکه حاج عمران از فردیت خود خارج شده و کتاب و خوانش‎پذیر شده است، اظهار داشت: همه هم‎رزمان و همکاران حاج عمران باید با همکاری سازمانها و نهادهای مربوطه به این کتاب بپیوندند.

مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: کار سردار عبدالعلی عمرانی فرامازندرانی و فرا یگانی بوده و بخش مهمی از تاریخ جنگ در جغرافیای ایران است که علی‎الاطلاق جزو منابع قابل استناد در مطالعات جنگ، قابل رجوع و اعتبار است.

این مسئول تصریح کرد: اگر از این به بعد قرار شود در مازندران کتابی در حوزه جنگ و دفاع مقدس نوشته شود، یقین کنید که خواه ناخواه با عبور و نگاه و گذر از این کتاب ممکن است و به تعبیر رهبری «تاریخ‎پایه‎ای» برای مازندران شده است.

کمری گفت: کتاب حاج عمران آمیخته و آلوده به تعابیر مصنوع نیست، لاف و گزافی در این متن ندیدم، واقعیت‎گویی در کتاب از شاخصه‎های آن است و راوی حتی از برخی عملیاتها انتقاد کرده است، همچنین یکی از ویژگی های نثر ایجاز و اختصار و عبور است که در این کتاب می‎شود دید.

وی افزود: مطالب این کتاب به نحوی است که اگر گوشه‎ای از آن را برداریم، در روایت آن اختلال ایجاد می‌شود.

مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در پایان اظهار داشت: نگذاریم گنجینه سر به مهر لشگر 25 کربلا در این دورماندگی و گمنامی بماند.

انتهای پیام/  1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: