دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
حسن روحانی در ساری:
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر می‌خواهید برگردیم به شرایط تحریم - ما دیوار را خراب کردیم. دلواپسان همه آجرها را در انبار چیدند! این انتخاب ماست که دیوار دوباره ساخته شود یا ما با جهان پل بسازیم- انتخاب با شماست آیا ما می‌خواهیم از اعتقاد و دین مردم برای سیاست و قدرت استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده کنیم؟
انتخابات؛ انتخاب بین دو تفکر است/ یا راه تعامل یا راه تقابل با دنیا 

به گزارش آوای خزر از ساری، حسن روحانی عصر امروز در اجتماع حامیان خود در سالن ورزشی سید رسول حسینی این شهرستان، اظهار داشت: شما مردم مازندران در خرداد سال 92 قیام بزرگی به پا کردید و با حضورتان در مسجد جامع ساری به همه جای ایران پیام فرستادید.

وی افزود: شما مردم آن روز گفتید می‎خواهیم اصلاحات و اعتدال پیروز شود و امروز معتقدیم بحث انتخاب بر سر چند نفر نیست، بلکه انتخاب بین دو تفکر است. مردم ایران یا راه تعامل با دنیا را انتخاب می‎کنند یا راه تقابل را؛ یا راه خرافه را انتخاب می‌کنند و یا راه عقلانیت را؛ یا شعار را انتخاب می‎کنند یا برنامه و عمل را.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم یا می‎خواهند به سال 91 برگردند یا به پیش بروند؛ امروز و دیروز مردم اصفهان و تبریز فریاد زدند ما به عقب برنمی‎گردیم.( مازندران قهرمان به همه مردم ایران می‎گوید: ما به عقب برنمی‎گردیم)

روحانی ادامه داد: مردم! آیا می‎خواهید بار دیگر هر روز در انتظار آن باشیم رادیوهای خارجی را گوش کنیم و ببینیم قطعنامه جدیدی علیه ملت ایران تصویب شده است یا آنکه هر روز می‌خواهیم گوش کنیم گشایش جدیدی برای ملت ایران ایجاد شده است.

وی بیان کرد: مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند، قاضی حکم صادر می‎کند و حکمش را ابلاغ می‎کند، وکیل از مردم دفاع می‌کند؛ رییس جمهور آینده ایران باید در مجامع جهانی از حقوق ملت ایران دفاع کند، ما آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم، ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم.

رئیس فعلی دولت ایران گفت: راست و درست است که آنها علیه ما توطئه کردند، درست است قدرتهای بزرگ در برابر حقوق مردم ایران ایستادند و می‎خواستند مردم را از حقوقشان محروم کنند اما آیا راه دفاع از ملت ایران سخن درشت گفتن بود یا با تعقل حل مشکل کردن؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان ملل متحد همان سازمان است و شورای امنیت نیز همان است و ملت ایران همان ملت است، پس چه چیزی عوض شده است؟ نحوه استفاده از قدرت ملت ایران در برابر جهان.

روحانی افزود: ملت یاران توانمند و قدرتمند و مقاوم است اما کسانی هم باید باشند که این قدرت ایران را در مجامع جهانی نقد کنند با استدلال سخن بگویند با حقوق و قانون و سیاست سخن بگویند تا از حق ملت ایران به خوبی دفاع کنند.

وی افزود: جمعه روز انتخاب است. اگر می‌خواهید برگردیم به شرایط تحریم - ما دیوار را خراب کردیم. دلواپسان همه آجرها را در انبار چیدند! این انتخاب ماست که دیوار دوباره ساخته شود یا ما با جهان پل بسازیم- انتخاب با شماست آیا ما می‌خواهیم از اعتقاد و دین مردم برای سیاست و قدرت استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده کنیم؟

این کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: مردم ما در روز جمعه تصمیم خودشان را برای آرای خودشان اعلام خواهند کرد، ما می‌خواهیم استان مازندران دروازه ارتباط با شمال و شرق و غرب جهان باشد.

روحانی ادامه داد: ما معتقدیم که باید راه ارتباطی با جهان از شمال ایران بگذرد؛ از گیلان و مازندران و گلستان بگذرد. ما در همه استانهای شمالی راه ارتباط با جهان را گشایش خواهیم داد، مردم! انتخاب با شماست. آنچه در گذشته بود بازار واردات برای دنیا بود اگر میخواهید ایران بازار واردات برای دیگران باشد به دیگران رأی دهید، اگر می‌خواهید ایران مرکز صادرات در منطقه و جهان باشد راه اصلاح را برگزینید.

وی اظهار داشت: ما در دو دولت قبلی و گذشته دارای تراز تجاری منهای 30 میلیارد بودیم، امروز دو سال است که در سال 94 و 95 تراز تجاری ما مثبت شده است. یعنی روز به روز صادرات ایران بیشتر می‌شود، آیا می‌خواهید وارد کننده باشیم یا استان مازندران صادر کننده باشد؟

رئیس فعلی قوه مجریه گفت: آیا می‎خواهید راه آزاد تجاری را باز کنیم برای اینکه کالاهای ما به 5 کشور شمالی بدون تعرفه یا تعرفه کم صادر شود؟ آیا می‌خواهید راه ارتباط با جهان را ادامه دهید یا می‌خواهید راهها را ببندید؟ دولت یازدهم معتقد بود اتصال راههای ایران با مازندران سرسبز باید سهل و آسان باشد، ارتباط مردم مازندران با قلب مردم کشور باید آسانتر شود، در هر سه راه حیاتی همه توان خود را بکار گرفتیم؛ در هراز و چالوس و فیروزکوه، و در هر سه زمینه نیز قدمهای مناسبی برداشتیم.

وی افزود: یکی دیگر از راههای فیروزکوه تا چند ماه دیگر، راه هراز تا دو سال دیگر و راه چالوس در دولت دوازدهم نهایی و تکمیل خواهد شد. از کنارگذرها پروژه‌ای که 15 سال در ساری مانده بود یا در بابل و چالوس به اتمام رساندیم، برای بقیه شهرهای این استان پرتردد و پرجمعیت راه خود را همچنان در دولت دوازدهم ادامه خواهیم داد.

روحانی بیان کرد: چرا به مردم واقعیت را نمیگوییم چرا سیاهنمایی می‌کنیم؟ آیا وضع گندمکاران و شالیکاران و وضع بهداشت و درمان مردم ما نسبت به سال 91 بدتر شده است؟ چرا دروغ می‌گویم؟ شما می‌خواهید دوباره کاسبان تحریم کار خود را انجام دهد؟ این کاندیدای ریاست جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روحانی باشد یا نباشد، دوران کاسبان تحریم پایان پذیرفت، روحانی باشد یا نباشد دوران واردات گندم و عدم مدیریت برای به سیاه نشاندن شالیکاران و اجازه ورود گندم درست در زمان برداشت گندم پایان یافته است. روحانی باشد یا نباشد اینکه حدود 4 میلیارد پول ما در دست آمریکا باشد، بایستیم و شعار بدهیم و این پولها را برنگردانیم، پایان پذیرفت.

رئیس فعلی دولت ایران با بیان اینکه ما از دیگران میپرسیم اگر غیر از برنامه‌های سال 91 و 90 برنامه دیگری دارید اعلام بفرمایید، افزود: آنها اعلام نمی‎کنند و ما میگوییم چرا تبلیغ میکنید و می گویید دین مردم به خطر افتاده و این دولت به فکر دین مردم نیست؟ چرا دروغ می گویید؟ شما فکر می‌کنید دولت حافظ دین مردم است؟ اشتباه میکنید مردم حافظ دین هستند، شما نه قیم دین مردم هستید و نه قیم دنیای مردم. مردم فهمیدند و راه خود را انتخاب کردند؛ اینجا سرزمین علویان و شیرودی و کشوری و لشکر 25 کربلاست. مردم از وطن خود دفاع کردند و از دین خود دفاع می‌کنند.

وی از رقبای خود پرسید: روز عاشورا شما در خیابان می‌آیید؟ در روز تاسوعا یک مسابقه فوتبال می‌خواست برگزار شود چه حرفها که نزدید، دیدید جوان‌های ما چه کردند؟ با نام حسین(ع) و عباس(ع) پیروز شدند، شما غصه دین مردم را نخورید! غصه دنیای خودتان را بخورید!

روحانی ادامه داد: من خواهش کردم و باز خواهش می‌کنم شما هر چه رأی می‌خواهید می‌دهیم خدمت شما، مقدسات دین ما را رها کنید. شما آمدید در جلسات گفتید اگر شبکه‌های فضای مجازی را نبندید، همه مردم ایران بیدین و ضد انقلاب می‌شوند، این قضاوت شما نسبت به مردم ایران است؟! جوانان ایرانی موبایل‎های خود را پُر از متون دینی و انقلابی خواهند کرد.

وی خطاب به جوانان، ورزشکاران، کشاورزیان، دانشجویان و اصناف و زنان هوشمند گفت: ما میخواهیم ایران را با دست خودمان بسازیم و خواهیم ساخت، اینها به دروغ میگویند این دولت اگر ادامه یابد یارانه را قطع میکند، به آنهایی که وضعشان اثبات نشده است یارانه را برگرداندیم، می‎گویند چرا دولت یارانه را برمیگرداند؟ خلاصه ما چکار کنیم؟

این کاندیدای ریاست جمهوری ایران ادامه داد: ما می‌گوییم برای زندگی محرومان جامعه فقط یارانه کافی نیست، ما می‌گوییم باید حقوق بازنشستگان و فرهنگیان اضافه شود. ما این کارها را کردیم و قدمهای نخست را برداشتیم. حداقل حقوق بازنشستگان یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 150 تومان خواهد بود، ما شعار نمی‌دهیم عمل میکنیم و ادامه خواهیم داد.

رئیس دولت فعلی در ایران اظهار داشت: باید فقر مطلق تا پایان دولت دوازدهم در ایران تمام شود. الان حقوق مددجویان بیش از 8 میلیون نفر است، آنهایی که عضو بهزیستی و کمیته امداد هستند، مستمری آنها را به 3 برابر افزایش دادیم، می‌دانیم کافی نیست و باید این راه را ادامه بدهیم.

این مسئول بیان کرد: ما می‌گوییم زندگی مردم را بر مبنای یک برنامه‌ریزی عادلانه بلندمدت تأمین کنیم، فضا را برای کسب و کار مردم آماده کنیم، موانع را پیش پای مردم برداریم به مردم آزادی عمل بدهیم. مردم با همین فضای مجازی و اینترنت برای خود شغل درست میکنند.

روحانی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند ایران را آباد کند، افزود: در همین مازندران در طول چند سال 14 درصد گردشگری خارجی افزوده شد، ما باید دروازه گردشگری را به سوی مردم باز کنیم، چهره ایران بسیار زیباست، چهره ایران را مخدوش نکنیم. بگذاریم خارجی‌ها بیایند، ایران و فرهنگ و تمدن ایران عزیز را ببینند.


وی خطاب به ملت ایران اعلام کرد: راه انقلاب و ایران ما از ریا و فریب نمی‎گذرد، راه نظام ما از راه قانون و عقلانیت می‎گذرد، ما حقوق شهروندی را تدوین و منتشر کردیم، برنامه 4 ساله دولت دوازدهم را منتشر کردیم، اگر می‌خواهید در این کشور به همه اهداف به آزادی و سیاست خارجی و داخلی برسیم باید پای صندوق آرا بیاییم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اظهار داشت: یک عده می‎خواهند مردم پای صندوق نیایند و آرا پایین باشد؛ اما هم برای عزت ایران هم برای دولت دوازدهم باید پای صندوق آرا بیایید، دولت دوازدهم را قدرتمند در پای صندوق آرا بسازیم، هر آنچه شما راجع به آزادی در اینجا می‎گویید عملی و شدنی است، فقط پای صندوق آرا بیایید.

وی ادامه داد: ما راه دولت اعتدال را ادامه می‌دهیم، تفکر هاشی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را ادامه می ‌دهیم. ما دولتی می‌خواهیم که تابع نظرات ملت ایران باشد. ما از حقوق و مشروعیت حقوقمان می‌خواهیم در روز جمعه استفاده کنیم، 1+11 را از حالا باید شروع کنیم.

روحانی خطاب به مردم گفت: با موبایلتان پیامک خود را 11 بار تکرار کنید همه دوستانتان را در سراسر مازندران و ایران در روستا و شهر پای صندوق رأی دعوت کنید. نگرانی بعضیها این است که پای صندوق شلوغ شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری ایران بیان کرد: ملت ایران اجازه نمی‌دهد راه پیشرفت ایرانی متوقف شود، ایرانی آبادتر و روستاهایی با شرایط بهتر ایجاد شود، 570 روستا را در مازندران در این دولت گازرسانی کردیم به اندازه تمام دولتهای قبل گازرسانی را در این استان انجام دادیم، از سال 92 گازرسانی را شروع کردیم، می‎گویند از همان زمان تبلیغات انتخاباتی بود! 6500 پروژه را با اعتبار 7 هزار میلیارد تومان در مازندران به بهره‎برداری رساندیم.

روحانی در پایان گفت: به فکر آنیم که ملت ایران با آزادی و اراده خود راه آینده کشور را انتخاب کند، ما با قدرت و بانشاط و از صبح روز جمعه همه پای صندوق آرا خواهیم رفت، دولت اعتدال و اصلاحات و اصولگرایی معتدل را تشکیل خواهیم داد، دوباره اسلام، دوباره ایران، دوباره اعتدال، دوباره امید، شاد و موفق و سربلند باشید.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها