دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر اعلام کرد
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: در سال گذشته 170 میلیارد تومان برای مشوق همکاری مصرف بهینه برق به مشترکان اختصاص یافت.
اختصاص 170 میلیارد تومان پاداش همکاری مردم با شرکت توانیر در سال گذشته

به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا احمد یزدی شامگاه روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث مدیریت مصرف راهکارهای فنی و فرهنگی دارد، برای تشویق مشترکان نسبت به مصرف بهینه برق، هر ساله دولت مشوقهایی را اختصاص می‌دهد که در سال گذشته 170 میلیارد تومان پاداش همکاری به مشترکان توزیع برق در کشور بوده که دستور وزیر نیرو بوده است.

وی افزود: مطالعات دانشگاهی و جامعی برای کاهش مصرف برق در بخشهای مختلف انجام شده که نتایج خوبی از مطالعات به دست آمده و امیدواریم با اجرای آن، بخشی از مصرف برق کاهش یابد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: در خردادماه امسال به تبع دنیا گرمای زیادی را داریم اما امسال با کمک مشترکان مختلف در حدود 3 هزار مگاوات از نیاز مصرف برق مدیریت شد و کاهش اتفاق افتاده است.

این مسئول با بیان اینکه یک سوم مصرف برق در کشور و به تبع آن در مازندران در بخش سرمایشی است، اظهار داشت: در واقع بین 17 تا 18 هزار مگاوات از برق مصرفی سهم سیستم سرمایشی است.

احمدی‎یزدی گفت: مدیریت مصرف از حدود نیم قرن گذشته در کشور مورد بحث و نظر بوده است اما در دین مبین اسلام از 1400 سال پیش، صرفه‎جویی مورد تأکید قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: امروز(شنبه) به دلیل افزایش دمای هوا 3 هزار و 400 مگاوات مصرف برق را در کشور داشتیم که نسبت به سال گذشته در همین روز 7 تا 8 درصد افزایش مصرف را داریم.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: پیش‎بینی می‎شود که مصرف سالجاری برق در کشور به 57 هزار مگاوات برسد که این میزان بیش از مصرف سال گذشته است زیرا هرساله افزایش گرما را نیز داریم.

احمدی‎یزدی در پایان اظهار داشت: رسانه‎ها نقش مهمی در مصرف بهینه انرژی دارند و می‌توانند با راهکارها و هشدارهای به‎موقع، افکار عمومی را نسبت به ضرورت صرفه‎جویی برای جلوگیری از مشکلات کمبود یا قطع انرژی حساس کنند.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها