دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
استاندار مازندران خبر داد
استاندار مازندران گفت: در سال جاری بودجه تملک دارایی استان نسبت به سال گذشته 74.5 درصد رشد داشته است که این یک اتفاق بسیار ارزشمند است.
افزایش 74.5 درصدی بودجه تملک و دارایی مازندران نسبت به سال 95/ پرداخت 1000 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به جای مطالبات به پیمانکاران

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح صبح امروز در جلسه شوراي اداري بابل از افرايش 74.5 درصدي بودجه تملک و دارایی مازندران نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی افزود: ظرف چند روز گذشته یک هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به جای مطالبات به پیمانکاران این استان در بخش های مختلف پرداخت شد.

فلاح گفت: تمامی اسناد خزانه‌ای که سال گذشته به جای مطالبات به پیمانکاران استان واگذار شده بود، تاکنون جذب و پیمانکاران پول خودشان را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری نیز مشکلی در پرداخت اسناد خزانه اسلامی در مازندران وجود ندارد و پیمانکاران می توانند از این طریق به فعالیت های خود ادامه دهند.

استاندار مازندران اظهار داشت: در سال جاری بودجه تملک دارایی استان نسبت به سال گذشته 74.5 درصد رشد داشته است که این یک اتفاق بسیار ارزشمند است.

وی برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی مازندران نیز گفت: امسال یکهزار و 530 میلیارد ریال اختصاص یافته که با این اعتبار می توان بخشی از مشکلات کمبود آب شرب در مناطق مختلف را رفع کرده است.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: ظرف روزهای آینده بخش دیگری از آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از طریق سد البرز تزریق می‌شود و با این کار بخش زیادی از مشکلات این شهرها رفع خواهد شد.

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر بیکاری مهمترین چالش جوانان استان مازندران است، افزود: همه باید با به کارگیری ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی ، این مشکل بر طرف شود ضمن اینکه استان مازندران پارسال جزء 10 استان برتر کشور در کاهش بیکاری و بهبود وضعیت اشتغال بوده است.

استاندار مازندران گفت: نرخ بیکاری مازندران از 12.1 درصد در ابتدای سال گذشته به 11.6 دهم درصد در پايان سال گذشته رسيده است، اگر بخواهیم مشکل اشتغال و بیکاری در مازندران رفع شود باید با همکاری بخش خصوصی زیرساخت های اشتغال را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها