دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه:
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: با ادامه وضع کنونی و دست‎اندازی به جنگل‎ها، مازندران به سمت بیابان شدن پیش می‎رود، وی همچنین از مخالفت خود با جدایی بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی گفت.
مازندران به سمت بیابان شدن می‎رود/ مخالف جدایی بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی هستم/ کابینه دولت دوازدهم ترکیبی از جوان و باسابقه‌ها باشد

علی‌محمد شاعری عصر روز یکشنبه در چهارمین نشست دوره‎ای خود با اصحاب رسانه مازندران که در بندر امیرآباد بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: مردم حق دارند از عملکرد نماینده خود آگاهی داشته باشند و رسانه‌ها حق دارند مشکلات مردم را به نمایندگان منتقل کنند و رابط بین نمایندگان و مردم باشند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد یکساله خود در حوزه‌های مختلف که در قالب کتابچه منتشر شده است، افزود: در یکسال گذشته در حوزه نظارت بر قانون و پیگیری مطالبات مردم بویژه در بهشهر، نکا و گلوگاه سعی کردیم بگونه‌ای عمل کنیم که در شأن مردم باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه از مسئولیت یکسال گذشته خود در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت و اینکه سعی کرده است تا هم در قانونگذاری فعال باشد که حقوق قانونی مردم تضییع نشود و هم مصوبات خوبی را به دست بیاورد و در دوران ریاست کمیسیون کشاورزی نیز 15 طرح مهم در این کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

شاعری ادامه داد: تصویب اعطای تسهیلات با سود اندک به روستائیان و عشایر با بازپرداخت مناسب، کمک به اقشار کم درآمد و مستمری‌بگیران با درآمد سه برابری، مکلف کردن دولت برای اجرای سالانه 600 هزار هکتار آبیاری تحت فشار، اعطای مشوقهای خوب با منابع مناسب برای صادرات، کنترل سیل، حفاظت از منابع طبیعی و مکلف کردن دولت به انجام طرحهای مستمر آبخیزداری و همچنین طرح تنفس جنگل ازجمله فعالیتهایی بود که در یکسال گذشته انجام شده است.

***

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 3 میلیون و 600 هزار هکتار جنگل در مازندران داشتیم و الان این مقدار به 1.8 هزار هکتار رسیده است و اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد؛ تا سه دهه آینده دیگر جنگلی باقی نمی‌ماند از طرفی در حالی که سالانه 400 تن خاویار صادر می‎کردیم اکنون حتی یک تن نیز صادرات نداریم.

وی تصریح کرد: ماهیان کیلکا و سفید و فک خزری - که نماد اکولوژیک خزری است- از گونه‎های رو به انقراض خزر هستند زیرا نسبت به این ذخایر دست‌اندازی و بهره‎برداری‎های نابخردانه صورت گرفته است و در بخشی دیگر نیز با تخریب جنگل و منابع طبیعی، مازندران را به سمت بیابان برده‌ایم....

مازندران به سمت بیابان شدن می‎رود/ مخالف جدایی بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی هستم/ کابینه دولت دوازدهم ترکیبی از جوان و باسابقه‌ها باشد

***

شاعری گفت: در بخش منابع آبی نیز از 88 میلیارد مترمکعب به 40 میلیارد مترمکعب آب رسیده‎ایم و بیش از 40 مترمکعب آن حذف شد که «این فرابحران» است.

رئیس سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به استفاده از فناوریهای نوین در بخش کشاورزی اظهار داشت: دولت را به تشویق برای کشت گلخانه‎ای مکلف کردیم؛ زیرا ظرفیت تولید به تناسب استفاده از فناوریها است.

***

وی با بیان اینکه ظرفیت بی‎پایانی در کشور داریم، تصریح کرد: نیازمند مدیریتهای مناسب و مبتنی بر دانش و خرد هستیم؛ اگر این مدیریت شجاعانه و خستگی‎ناپذیر و مبتنی بر یافته‎های نوین باشد؛ برنامه‎های کشور نیز محقق می‎شود.

***

شاعری به اشاره به انتخاب منطقه آزاد تجاری در مازندران گفت: دولت بخاطر اختلافات منطقه‌ای و کشمکش‌های موجود، توپ را به زمین نماینده‌ها انداخته است در حالیکه انتخاب منطقه آزاد باید از سوی مشاور فنی و مرجع رسمی براساس شرح خدمات و شاخصهای فنی منطقه باشد.

وی افزود: اگر قرار است دولت کاری برای مازندران انجام بدهد و در جهت صادرات محصولات کشاورزی قدمی بردارد باید یک منطقه آزاد تجاری را به مازندران اختصاص دهد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه خطاب به افرادی که در این راه مانع‎تراشی می‎کنند، اظهار داشت: دیمی تصمیم‎گیری نکنید و استان را قربانی منافع شخصی نکنیم و این توپ نباید در زمین نمایندگان قرار بگیرد.

***

وی درباره جدا شدن بازرگانی از جهاد کشاورزی گفت: مخالف این طرح هستم و تمام تلاش خود را انجام می‎دهم که بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی منفک نشود.

***

شاعری درباره احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدوارم که 50 درصد آن ظرف 10 سال آینده احیا شود.

***

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره محصولات تراریخته اظهار داشت: این محصولات مشکوک است و باید ببینیم چه کسانی مجوز ورود آن را صادر می‌کنند؛ چطور می‌شود که در شب عید به یکباره تعرفه‌های گمرکی در مورد چند کالا کاهش پیدا می‌کند و به راحتی وارد بازار می‎شود؟

***

وی درباره کابینه جدید دولت نیز بیان کرد: موفقیت روحانی موفقیت نظام و کشور است، مملکت برای گروه‌های چپ یا راست نیست بلکه انسانهای معتقد به مردم، انسانهای باعرضه و کاربلد باید بیایند تا کشور را اداره کنند.

شاعری در پایان گفت: دولت دوازدهم باید با انگیزه و ترکیبی از نیروهای جوان و باسابقه‌ها باشد، ضعفها و قوتهای دولت یازدهم نیز برای بهبود شرایط در دولت دوازدهم باید آنالیز شود.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها