دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران مطرح کرد:
مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران گفت: الکترونیکی شدن تامین اعتبار دفترچه های درمان تامین اجتماعی کاهش سالانه 30 میلیون مراجعه حضوری را به همراه دارد.

به گزارش آوای خزر،محمد خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در گردهمایی رؤسای کانون های بازنشستگان و مستمری بگیران مازندران که در سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد، به الکترونیکی شدن تامین اعتبار دفترچه های درمانی اشاره کرد و گفت: با حذف مراجعه حضوری و روش الکترونیکی روزی 30 هزار و سالانه 30 میلیون مراجعه در کشور با این روش کم می‌شود.

وی به شیوع ویروس کرونا اشاره و در تشریح عملکرد مراکز درمانی تامین اجتماعی استان گفت: بیش از یکهزار و 200 تماس با بیمه شده‌ها و تهیه و توزیع 32 هزار بسته داروی بیماری‌های مزمن جلوی درب منازل بیماران از اقدامات این مراکز درمانی بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران هدف از انجام این اقدامات را کمک به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و یادآور شد که هزار و 260 بیمار کرونایی از پنج بیمارستان استان خدمات درمانی دریافت کردند .

وی آموزش مجازی و حضوری را در کاهش ابتلا به ویروس کرونا موثر دانست و اعلام آمادگی کرد: سازمان تامین اجتماعی این آمادگی را دارد که در حوزه آموزش به عموم مردم ورود پیدا کند.

خورشیدی همچینن یادآور شد: در زمان شیوع ویروس کرونا خدمات پزشک خانواده مورد توجه این سازمان قرار گرفت و منتج به نتایج خوبی شد و این روند همچنان با شدت قبل ادامه دارد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: