دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
فرماندار میاندورود:
کرونا در میاندورود تحت کنترل است/ مردم، همراهی با مدافعان سلامت را ادامه دهند
فرماندار میاندورود با بیان اینکه کرونا در میاندورود تحت کنترل است، از مردم خواست که همراهی خود با مدافعان سلامت را ادامه دهند و بیماری کووید۱۹ را جدی بگیرند.
دکتر حسین منفردی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در میاندورود با اشاره به شیوع کروناویروس در ایران و جهان که بر کار و زندگی آحاد مردم تأثیر گذاشته است، به بیان عملکرد این شهرستان در مقابله با کرونا پرداخت.
وی که تجربه خوبی را در اداره‌کل پدافند غیر عامل جهت مواجهه درست با بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه داشته است، بیان کرد: بلافاصله پس از ابلاغ دستور ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که به استان‌ها و سپس شهرستان‌ها ابلاغ شد، ظرف یکی دو ساعت، نخستین نشست ستاد شهرستانی را زودتر از سایر شهرستان‌های استان برگزار کردیم.
نماینده عالی دولت در میاندورود با بیان اینکه در فرآیند مقابله با بیماری کووید۱۹ در این شهرستان خوب عمل کردیم و کمک‌های مؤمنانه نیز همچون سایر مناطق به‌اجرا درآمده است، اشاره‌ای هم به تدوین شیوه‌نامه‌ای استانی در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا در روستا‌ها داشت که براساس درخواست استانداری، شخصاً انجام داده است.
منفردی ادامه داد: در روستا‌های میاندورود قرارگاه پدافند زیستی روستایی متشکل از فرمانده بسیج، دهیار و بهورز تشکیل شد، تمامی ورودی روستا‌ها به روی افراد غیر بومی بسته شد، سمپاشی و ضدعفونی ماشین‌آلات کشاورزی و خودرو‌های سواری و همچنین سطح روستا‌ها با کمک شرکت‌های شهرستان صورت گرفت.
فرماندار میاندورود از همکاری مردم در این فرآیند باتوجه به اهمیت فوق‌العاده‌ای که داشت، قدردانی کرد و گفت: حتی در روز طبیعت/ ۱۳ نوروز تمامی ورودی جنگل‌ها را بستیم و هر اقدامی که جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بود، انجام دادیم تا کمترین آسیب را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه روزانه با مراکز درمانی که بیماران کرونایی در آن بستری بودند در ارتباط بودیم تا اگر فردی از میاندورود به آنجا منتقل شده است، گزارش دهند، افزود: خوشبختانه کمترین تلفات انسانی را به نسبت سایر مناطق استان داشتیم. شهرستان به وضعیت مناسبی دست یافت و کنترل‌شده است کنترل‌شده است، اما نیاز که مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند و نباید این بیماری را ساده بگیریم.
منفردی گفت: تست‌های اولیه در خانه بهداشت‌ها و مراکز بهداشتی شهرستان حسب اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام می‌گیرد و اگر مورد مشکوکی مشاهده شد، به مرکز استان ارجاع داده می‌شود تا نمونه‌گیری کامل‌تری صورت بگیرد.
نماینده عالی دولت در میاندورود بدون اعلام آماری از تلفات کرونا در این شهرستان، موضوع مهم را تنها آمار ندانست بلکه اهمیت‌دادن مردم و ادامه همکاری آن‌ها با جهادگران و مدافعان سلامت را مهم‌تر خواند و البته این را هم گفت که آمار میاندورود در میزان مرگ و میر و مبتلایان، پایین بوده، اما بدین معنا نیست که از کرونا در امانیم.
وی در پایان با اشاره به تصمیم درست ستاد ملی کرونا در اجباری‌کردن استفاده از ماسک از ۱۵ تیرماه، از مردم میاندورود که تاکنون همکاری بسیار خوبی داشتند، ضمن قدردانی، خواست که این مهم را نیز مورد توجه جدی قرار دهند و از حضور در اماکن عمومی بدون ماسک خودداری و از تردد غیرضروری نیز پرهیز کنند.
به گزارش آوای خزر، شهرستان میاندورود بیمارستان ندارد و به همین دلیل، تست‌های تکمیلی کرونا و بستری‌ها در نکا، ساری، و یا قائمشهر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها