دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح "روستا تعاون" در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار آوای خزر از ساری، کامران اصغری عصر امروز در جلسه ویدئو کنفرانس افتتاح همزمان طرح های روستا تعاون توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مباحث مهم در سیاست گذاری بخش تعاون در راستای دستیابی به سهم 25% در اقتصاد ملی را فعالیت در حوزه روستا و طرح روستا تعاون عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه طرح روستا تعاون در 3 فاز و در طی 3 سال ( 96- 97- 98 ) در سطح کشور اجرا و حمایت مالی خواهند شد، گفت: برای حمایت و اجرای این طرح  تسهیلات زیر 8%  و تا سقف 20 میلیارد ریال به ازای هر طرح اعتبار پیش بینی گردیده است .

اصغری سهم استان مازندران در طرح روستا تعاون در سال جاری 46 روستا اعلام و اظهارداشت: در حال حاضر با بررسی و پیگیری های بعمل آمده حدود 30 روستای هدف شناسایی و جهت طرح و بررسی در کارگروه اشتغال استان معرفی شده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران تصریح کرد: اجرای این طرح نقش موثری در توسعه و توانمندسازی تعاونی‌های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان‌یافته و کارآفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی دارد.

اصغری در خصوص قابلیت این طرح، اذعان داشت: این طرح در روستاهایی قابلیت اجرا دارد که دارای مشخصاتی از قبیل داشتن بیش از 50 خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجرفرستی پایین و ضریب مشارکت‌پذیری بالا و دارا بودن پتانسیل های اقتصادی تأثیرگذار در بخش تولید و اشتغال باشد،

وی هدف کیفی این طرح را استفاده از ظرفیت تعاونی ها در شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های موجود در نواحی روستایی، ارتقاء منزلت اجتماعی روستائیان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور در روستاهاعنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون مزیت هایی از قبیل گردشگری، تولید دام، محصولات باغی، صنایع تبدیلی کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، تولید و پرورش ماهیان زینتی، گیاهان داروئی در روستاهای پایلوت اجرای این طرح شناسایی و شناسایی روستاهای هدف همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/1002

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: