دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
یاسر هاشمی‌رفسنجانی در نکا:
فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی بیش از اینکه یک سیاستمدار بزرگ در کشور باشد و مسائل سیاسی در اولویت باشد، مسئله علمی ایشان است که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده است، ایشان یک نویسنده و مفسر بزرگ قرآن بودند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ، یک نویسنده و مفسر بزرگ قرآن بود/ مسئله علمی مرحوم هاشمی مغفول مانده است
به گزارش آوای خزر از نکا، یاسر هاشمی رفسنجانی صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس مازندران که بصورت نمادین در مدرسه دخترانه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نکا برگزار شده است، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی بیشتر معطوف دانش‎آموزان است اما باید توجه ویژه‌ای به معلمانی شود که با وفاداری، صبر و تلاش خود امروز زحمت تحصیل را به دوش می‌کشند.

وی افزود: هر چه داریم و هستیم به دلیل تلاش معلمان است و دانش‎آموزان باید از معلمان قدردانی داشته باشند.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در مدرسه‌ای که به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است شاید توقع این باشد که به دلیل نام ایشان بر مسئله تعلیم و تعلم بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی بیش از اینکه یک سیاستمدار بزرگ در کشور باشد و مسائل سیاسی در اولویت باشد، مسئله علمی ایشان است که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده است.

یاسر هاشمی رفسنجانی اظهار امیدواری کرد که این نامگذاری‌ها برای تبیین وجه علمی آیت الله رفسنجانی باشد؛ البته آن مرحوم قبل از انقلاب در تأسیس مدرسه دخترانه رفاه در مقابل مدرسه علوی تهران همت گماشت و جزو پیشنهادات ایشان بود و خوشبختانه بعنوان یکی از مدارس غیر انتفاعی تأسیس شد که پس از رجعت امام خمینی رحمه‌الله از پاریس، ایشان به این مدرسه آمدند و این محل مرکزی شد که کارهای اساسی انقلاب از آنجا شروع شد.

وی افزود: یکی از ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز نویسندگی و تفسیر قرآن ایشان بود و زمانیکه در زندان بودند از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کردند و نتیجه آن تألیف 30 جلد کتاب بوده است.

فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اولویت اصلی کار یک دانش‎آموز باید تحصیل و تهذیب باشد، اظهار کرد: دانش‎آموزان باید از این فرصتی که در اختیار آنها قرار گذاشته شده است به نحو احسن استفاده کنند.

یاسر هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه سواد علمی یکی از شاخصه‌های دوران مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است، بیان کرد: در ابتدای انقلاب شاخص علمی در ایران 40 درصد و در دوراه سازندگی از 60 درصد به بیش از 80 درصد رسیده است و امروز 12 میلیون دانش‎آموز به مدرسه می‌روند در حالیکه در زمان دولت سازندگی 18 میلیون دانش‎آموز به مدرسه می‌رفتند که البته اکنون به دلیل کاهش جمعیت به این میزان رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در این میان باید توجه داشته باشیم که یک یا دو میلیون دانش‎آموز از نعمت تحصیل برخوردار نیستند و شرایط تحصیل برای آنها مهیا نیست و این موضوع زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد لذا باید بگونه‌ای تلاش کنیم که حتی یک دانش‎آموز از تحصیل باز نماند.

فرزند خلف مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: باید تلاش کنیم که همه ما افرادی در جامعه باشیم که کشور را به آن نقطه مطلوب بالندگی و عزت برسانیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها