دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
سخنگوی گمرک گفت: درباره اتباع کشور ایران و کشورهای آذربایجان، ارمنستان و عراق تنها کسانی که تابعیت یا اقامت کشور مقابل را دارند و یا مجوزها و روادید خاص دارند، می‌توانند تردد کنند.
به گزارش آوای خزر،سید روح الله لطیفی درباره آخرین وضعیت مرزهای مسافری کشور گفت: اتباع دو کشور ایران و افغانستان به شرط دریافت روادید امکان تردد از مرزهای ماهیرود، دوغارون و میلک را دارند. اما درباره اتباع کشور ایران و کشورهای آذربایجان، ارمنستان و عراق تنها کسانی که تابعیت یا اقامت کشور مقابل را دارند و یا مجوزها و روادید خاص مانند درمان، تجاری، دانشجویی یا خانواده دیپلمات‌های مقیم را دارند، می‌توانند تردد کنند.

وی درباره آخرین وضعیت مرزهای زمینی نیز گفت: مرز زمینی ترکمنستان کاملاً بسته است و تنها مبادلات از طریق ریلی و در مرزهای اینچه برون در استان گلستان و مرز سرخس در استان خراسان رضوی انجام می‌شود.

لطیفی در زمینه مرزهای ایران با عراق نیز گفت: در کشور عراق مرزهایی که با منطقه اقلیم کردستان عراق وجود دارد مانند قبل فعالیت دارند اما در بخش‌های عربی عراق، مرز چذابه بسته است، سایر مرزها نیز به جز مرز خسروی که همه روزه باز است، تنها دو روز در هفته باز هستند و از هر مرز که در بخش‌های غیر کردی است هفته‌ای ۵۰۰ کامیون کالا از ایران می‌تواند صادرات داشته باشند و عبور و مرور کند.

وی با بیان اینکه مرزهای زمینی افغانستان، پاکستان، آذربایجان، نجوان و ترکیه نیز باز هستند، اظهار داشت: مسافران کشور ترکیه که دارای اقامت یا تابعیت کشور مقابل هستند و یا مجوزهای خاص مانند درمان یا تحصیل دارند و یا خانواده دیپلمات‌ها، از دو مرز سرو و بازرگان می‌توانند عبور کنند ولی کامیون‌ها تنها از مرز بازرگان عبور و مرور می‌کنند و از مسیر ریلی نیز می‌توانند از مرز رازی عبور کنند.

لطیفی بیان داشت: حواشی مرز میلک افغانستان، با تفاهم نامه استانداری سیستان و بلوچستان با طرف مقابل به اتمام رسید و این مسیر باز است./مهر
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها