دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران از تحت پوشش قرار دادن ۶۰ درصد جمعیت این استان را به حوزه درمان بیمه تامین اجتماعی خبرداد.

به گزارش آوای خزر، محمد خورشیدی در آئین کلنگ زنی و بازسازی فاز دوم بیمارستان تأمین اجتماعی بوعلی نکا، ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستانی، بهبود فضای فیزیکی، خدمات اقامتی بیماران، ارتقا و استاندار سازی زیر ساخت‌های موجود در این مجموعه را از جمله اولویت‌های شاخص پروژه سازمان تأمین اجتماعی دراین شهرستان برشمرد.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد از جمعیت مازندران در حوزه درمان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که در این راستا از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری این شهرستان ۸۹ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی می‌باشند که با تحقق یافتن این طرح گامی مؤثر در ارتقا خدمات رسانی به بیماران منطقه و پاسخگویی به نیازهای درمانی برداشته خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به فعالیت ۵ بیمارستان تأمین اجتماعی در سطح استان تصریح کرد: بیمارستان ولیعصر قائمشهر به عنوان بزرگترین بیمارستان تأمین اجتماعی با تجهیز و افتتاح بخش جراحی قلب و مغز طی دو سال اخیر شناخته شد که همچنان به خدمات رسانی به هم استانی‌ها و سایر استان‌های دیگر می‌پردازد.

خورشیدی اضافه کرد: به بیش از ۵۶۰ بیمار مهمان از استان‌های دیگر در بیمارستان ولیعصر قائمشهر خدمات رسانی شد.

این مسئول حوزه درمان ادامه داد: در حوزه کرونا ۱۰ درصد از تخت‌های استان به تأمین اجتماعی اختصاص داده شد که متأسفانه ۲ شهید مدافع سلامت از شهرستان نکا در راه خدمت رسانی به بیماران جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه تخت‌های بستری در نکا از ۳۲ تخت به ۵۰ تخت ارتقا خواهد یافت خاطرنشان کرد: با احداث و بازسازی فاز دوم بیمارستان تأمین اجتماعی بوعلی نکا چهار هزار متر مربع به فضای درمان اضافه و یکهزار متر مربع بازسازی خواهد شد همچنین تخت‌های بستری از ۳۲ به ۵۰ تخت بستری ارتقا می‌یابد.

مهرداد پور رضایی مدیر بیمارستان بوعلی نیز در ادامه افزود: در حوزه ویروس کرونا ۱۵۰ بیمار در این بیمارستان بستری شدند که به مراتب ۶۰ نفر از پرسنل و کادر درمان دراین مجموعه مبتلا به این ویروس شدند در واقع این مرکز به عنوان بیمارستان کرونایی همواره آمادگی ادامه خدمات رسانی را دارد.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه احداث فضای درمانی و بازسازی این مجموعه در فاز دوم، احداث و توسعه درمانگاه و بخش‌های بستری، احداث و توسعه آزمایشگاه و رادیولوژی، احداث و توسعه لنرژی واحد تغذیه و تأسیسات، احداث و توسعه واحدهای پشتیبانی، تأمین و نصب تجهیزات پزشکی و درمانی فراهم می‌شود./مهر

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: