دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
خدمات دوراپزشکی ستاد اجرائی فرمان امام با همکاری وزارت بهداشت در 23 نقطه کشور آغازبه‌کار کرد.

به گزارش آوای خزر، سعید نمکی، وزیر بهداشت، در مراسم افتتاح فاز نخست برنامه پزشکی از راه دور که به همت ستاد اجرائی فرمان امام و در دانشگاه‌های منتخب علوم پزشکی راه‌اندازی شد، گفت: مردم همواره تقاضا دارند در مناطق محروم نیروی متخصص خدمت ارائه دهد که امروز با توسعه دوراپزشکی این امر محقق می‌شود. این امر منجر به توسعه عدالت در سلامت در مناطق محروم کشور می‌شود.
نمکی گفت: در خیز دوم تجربیات بیمارستان‌های مسیح، شیراز، امام خمینی باعث شد در موج دوم‌ بیماری را در برخی استان‌ها کنترل کنیم، فاصله بین بستری و مرگ در منحنی‌های جدید زیاد بود که این موضوع نشان از افزایش تجربه پزشکان دارد و تله‌مدیسین نیز کمک زیادی به تحقق این امر کرد. وی ادامه داد: روزهای سختی را از لحاظ منابع مالی داریم که این شیوه کمک زیادی به صرفه‌جویی اقتصادی ما می‌کند، از سویی تلاش می‌کنیم از این شیوه برای آموزش‌ها استفاده کنیم .با آموزش از راه دور در صفحه موبایل افراد می‌توانیم آنها را بیمه کنیم و این طرح بین مردم برود و شیوه زندگی آنها اصلاح شود.
در ادامه این مراسم، سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون ستاد اجرائی فرمان امام، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح آزمایشی ۲۰ نقطه در امر خدمات دوراپزشکی هستیم، یک سال است که پیگیر این امر هستیم و از دانشگاه‌های منتخبی که با ما همکاری داشتند تشکر و قدردانی می‌کنیم. وی افزود: بین علوم پزشکی و ارتباطات سلامت باید مدیریت تکنولوژی را داشته باشیم و در این راستا باید زیرساخت‌هایی مانند پرداخت هزینه درمان و ارائه خدمت و حفظ امنیت بیمار مد نظر قرار بگیرد، ستاد اجرائی این موضوع را از سال ۹۲ راه‌اندازی کرد و در آن ایام این طرح به‌دلیل خلأ قانونی و عدم اهتمام وزارت بهداشت ناقص ماند. سیدهاشمی افزود: ستاد به‌عنوان یکی از کمک‌کنندگان به مناطق محروم با کمک وزارت بهداشت این طرح را ادامه داد تا در هزینه‌های بیمار و حمل‌ونقل صرفه‌جویی شود و‌ پزشک متخصص با پزشک منطقه محروم و بیمار در مناطق محروم ارتباط داده باشد.
در ادامه مراسم، قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت: پزشکی از راه دور شامل خدماتی مثل مشاوره، گزارش رادیولوژی از راه دور و... است و مهم‌ترین هدف کاهش بار مراجعات بیماران و درمان آنهاست. ما پنج‌هزارو 600 خدمت پزشکی داریم که برای برخی از آنها این خدمت انجام شده و جلسات راهگشایی با نظام پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر و انجمن‌ها داشتیم که از این پس بیمه‌ها می‌توانند پرداخت‌ها را نیز به‌صورت الکترونیک انجام دهند. جان‌بابایی گفت: برای ارائه این خدمات ستادهای کشوری پاد راه‌اندازی شد و امیدواریم به‌زودی بتوانیم خدمات تله‌رادیولوژی را در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: