دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور در خاورمیانه نام برد که قابلیت تولید عمده واکسن ها را دارد.

به گزارش آوای خزر، سید محسن زهرایی، با اشاره به جایگاه علمی و پزشکی ایران در منطقه و جهان، گفت: تنها دو کشور مسلمان ایران و اندونزی در جهان قادر به تولید واکسن هستند.

وی با عنوان این مطلب که ایران تنها کشور در خاورمیانه است که قابلیت تولید عمده واکسن‌ها را دارد، افزود: عمده واکسن‌هایی که در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار دارند، تولید داخل هستند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، تاکید کرد: همین توانمندی در تولید عمده واکسن‌ها، باعث شده تا امکان تولید واکسن آنفلوانزا و کووید ۱۹ نیز در کشور فراهم شود.

زهرایی در خصوص تازه‌ترین نتایج تولید واکسن کرونا در جهان و کشورمان، گفت: تولید واکسن فرایند پیچیده ای دارد و نیازمند مطالعات بالینی متعددی است تا به مرحله تولید برسد.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است بشنویم کشوری مدعی تولید واکسن کرونا شده است که باید نتایج آن ثابت شود. اینگونه نیست که ادعایی مطرح کنیم، بعد نتوانیم اثرگذاری واکسن را نشان دهیم. بنابراین، برای تولید واکسن کووید ۱۹، لازم است که زمان بیشتری صرف شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، افزود: همین وضعیت در کشور ما وجود دارد و چند شرکت دانش بنیان و مراکز دانشگاهی مشغول کار بر روی تولید این واکسن هستند./مهر

انتهای پیام/1005

برچسب ها: کرونا ، واکسن کرونا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: