دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
معاون اداره کل گردشگری مازندران خبر داد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت 4 میلیون و 109 هزار و 654 نفر شب طی 6 روز گذشته در این استان خبر داد.
به گزارش آوای خزر از ساری، مهران حسنی  بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: از 25 اسفندماه 95 تا پایان 3 فروردین، در مجموع 70هزار و 204 سرویس جابجا شده ی درون و برون استانی بوده که طی آن 338 هزار و 300 نفر جابجا شدند.

وی افزود: در این مدت، حرکت روزانه 14 رام ورودی و خروجی قطار در مازندران گزارش شده و تعداد مسافرین جابجا شده از طریق قطار نیز 14 هزار و 703 نفر بوده است.

عضو ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: در 6 روز گذشته، 3 هزار و 76 مورد بازدید از کلیه صنوف توسط کمیته نظارت و تنظیم بازار انجام شده است.

وی افزود: در راستای تنظیم بازار شب عید مقدار 279 تن پرتقال و 437 تن سیب ،25 تن گوشت قرمز و 45 تن گوشت سفید با قیمت مصوب در مراکز توزیع ،عرضه شده است.

حسنی اظهار داشت: در مجموع، 4 میلیون و 109 هزار و 654 نفرمسافر مقیم از 27 اسفندماه 96 تا پایان روز گذشته در مازندران به ثبت رسیده که 950 هزار و 740 نفرشب اقامت در 3 فروردین بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت، 252 هزار و 629 نفر از اماکن مذهبی و متبرکه، یکهزار و 210 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی و 69 هزار و 987 نفر نیز از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی مازندران  تعداد مأموریت های انجام شده توسط هلال احمر این استان را 144 مورد اعلام کرد و  اظهار داشت: تعداد تصادفات امدادرسانی شده 54 فقره و تعداد مصدومین امدادرسانی شده توسط این نهاد نیز 701 نفر بوده است.

این مسئول در پایان گفت: در 6 روز  گذشته، میزان مصرف بنزین سوپر و معمولی 37 هزار و 394 لیتر و میزان مصرف نفت گاز(گازوئیل) 4 هزار و 21 لیتر بوده است.

انتهای پیام/1000

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: