دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
ستاد خدمات سفر مازندران/7فروردین
معاون اداره کل گردشگری مازندران طی 9 روز گذشته 422 هزار و 458 نفر از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران بازدید کردند.
معاون اداره کل گردشگری مازندران: بازدید 422 هزار و 458 نفر از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، مهران حسنی بعد از ظهر امروز در نهمین روز کاری ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران حاضر در این ستاد اظهار داشت: از 27 اسفند 96 تا امروز، 7 میلیون و 539 هزار ز 312 نفرشب مسافر در استان اقامت داشتند.

وی افزود: در این مدت107
هزار و 579 دستگاه سرویس حمل و نقل جابجا شده ی درون و برون استانی صورت گرفت که طی آن 516 هزار و 355 مسافر جابجا شدند.

معاون گردشگری مازندران اظهار داشت: در این مدت،حرکت 127  رام ورودی و خروجی قطار در مازندران گزارش شده و تعداد مسافرین جابجا شده از طریق قطار نیز  22 هزار و 577 نفر بوده است.

حسنی گفت: در 9 روز گذشته، میزان مصرف بنزین سوپر و معمولی 54 هزار و 934 لیتر و میزان مصرف نفت گاز(گازوئیل) 6 هزار و 732 لیتر بوده است.

وی با اشاره به افزایش رغبت به گردشگری روستایی در مازندران افزود: امسال، از آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر(27 اسفند 96) تاکنون، 1 میلیون و  581 هزار و 300  نفرشب اقامت در روستاها گزارش شده است.


حسنی اظهار داشت: در این مدت، 422 هزار و 458 نفر از اماکن مذهبی و متبرکه، 2 هزار و 863 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی و 168 هزار و 476 نفر نیز از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی  مازندران گفت: در راستای تنظیم بازار  مقدار 216تن پرتقال و 318 تن سیب، 120 تن گوشت قرمز و 381 تن گوشت سفید با قیمت مصوب در مراکز توزیع ،عرضه شده است.

حسنی تعداد مأموریتهای انجام شده توسط هلال احمر این استان را 239 مورد اعلام کرد و  اظهار داشت: تعداد تصادفات امدادرسانی شده 86 فقره و تعداد مصدومین امدادرسانی شده توسط این نهاد نیز 1400 نفر بوده است.

وی با اشاره به 3 هزار و421 بازدید نظارتی از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و صنوف مختلف عرضه مواد غذایی و مراکز بهداشتی درمانی، حمل و نقل و ... اظهار داشت: در 9 روز گذشته، 3 هزار و 421 بازدید نظارتی در سراسر مازندران انجام شد که مالکان 96 واحد مورد تشویق و 83 نفر دیگر نیز مورد مؤاخذه قرار گرفتند و به آنها اخطار کتبی داده شد.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: در 9 روز گذشته، 152 مورد اخطاریه بهداشتی برای واحدهای متخلف صنوف صادر و31  مکان غیربهداشتی در مازندران نیز تعطیل شد.


وی در پایان با قدردانی از عملکرد رسانههای مازندران، تعداد اخبار منتشر شده در سایتها و خبرگزاری این استان طی 9 روز گذشته در زمینه عملکرد ستاد خدمات سفر مازندران را 950 مورد اعلام کرده است.

انتهای پیام/ 1000

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: