دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
مسئول اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر:
مسئول اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر با بیان اینکه از شروع راهیان نور تا هفتم فروردین 15 هزار زائر به مناطق عملیاتی جنوب آمدند و در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر پذیرش شدند، گفت: از این تعداد 55 درصد آن را برادران و 45 درصد آن را خواهران تشکیل دادند.
15 هزار زائر تاکنون در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر پذیرش شدند/ 40 درصد زائرین راهیان نور جوانان هستند


به گزارش آوای خزراز ساری، سرهنگ عزیزالله قادی با بیان اینکه از شروع راهیان نور تا هفتم فروردین 15 هزار زائر به مناطق عملیاتی جنوب آمدند و در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر پذیرش شدند، گفت: از این تعداد 55 درصد آن را برادران و 45 درصد آن را خواهران تشکیل دادند.


مسئول اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر با اعلام اینکه 40 درصد از زائرین راهیان نور را جوانان و 70 درصد بار اولی هستند که تا کنون به این سفر معنوی اعزام شدند، اظهارداشت: پیش بینی می شود تا پایان اعزام راهیان نور 12 فروردین سه الی چهار هزار زائر نفر دیگر در اردوگاه شهدای مازندران پذیرش شوند.


قادی باتوجه به آمار بدست آمده امسال نسبت به سال  گذشته  در سال جاری با رشد یک درصدی استقبال کنندگان از زائران راهیان نور مواجه شدیم که این نشان دهنده بصیرت و بینش و آگهی مردم درباره شهید و شهادت می باشد.


وی با بیان اینکه با توجه به پذیرش حداکثری زائران در اردوگاه شهدای مازندران، اذعان داشت: امسال برنامه های برجسته فرهنگی نسبت به سال گذشته داشتیم که یکی از آنها حضور شهید خوشنام تازه تفحص شده از منطقه ام الرصاص بود که در میان هزار و پانصد زائر مازندرانی با یک مراسم استقبال بی نظیر و برنامه ای که برای آن درنظر گرفته شد این شهید را از گمنامی به خوشنامی تبدیل کرده است.


مسئول اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر ادامه داد: برنامه  شاخص دیگری که در اردوگاه و در حضور زائران اجرا شد، جشن عقد عروسی چهار نوعروس و نو داماد از شهرهای بهشهر، قائم شهر، نور و فریدونکنار بود.


قادی با توجه به استقبال زوج های جوان از این برنامه همان شب 10 نوعروس و نوداماد آمادگی برپایی جشن را داشتند که ما بخشی از این جشن را در تاریخ دوم فروردین در اروندکنار انجام دادیم، افزود: الحمدالله با استقبال خوب جوانان برای برگزاری مراسم عروسی در مناطق عملیاتی مواجه شدیم که ان شاء الله در سال های آتی پیش بینی می شود تا 50 نوعروس و نوداماد ، جشن عقد و عروسی را در اردوگاه و منطقه برگزار نماییم.


وی برنامه فرهنگی دیگر راهیان نور را سینما اردوگاه بود که یک شب در میان برای زائرین برنامه زنده تئاتر با محتوای دفاع مقدس و اهداف شوم، پلید داعش در بحث نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و کشور عزیزایران داشتیم که خیلی با استقبال خوب و عالی  زائران روبرو شد.


مسئول اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر بیان کرد: علاوه بر برنامه های فرهنگی، نشست های بصیرتی و دورهم نشینی زائران در فضای اردوگاه برنامه دیگر ما بود که با حضور پرشور جوانان و استقبال کم نظیر زائرین همراه بود.


قادی از برنامه های دیگر را به نام یک شب زندگی به نام سبک شهدایی داشتیم که سعی کردیم سیره شهدا را به نسل سومی و چهارمی ها نشان دهیم و برنامه محوری ما احیای هفت تپه بود که تا بحال بیش از 15 هزار زائر از گلستان، گیلان، سمنان و مازندران از یادمان هفت تپه بازدید کردند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها