دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار: آجیل شب یلدا با قیمت کیلویی ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به مردم عرضه خواهد شد. البته ممکن است در برخی از واحدها کمتر از این رقم باشد که میزان نخودچی و کشمش آن بیشتر است و در برخی بیشتر باشد که آن آجیلهای سفارشی و تماما مغز پسته، فندق، بادام و... است

به گزارش آوای خزر،مصطفی احمدی درباره قیمت آجیل شب یلدا گفت: آجیل شب یلدا با قیمت کیلویی ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به مردم عرضه خواهد شد. البته ممکن است در برخی از واحدها کمتر از این رقم باشد که میزان نخودچی و کشمش آن بیشتر است و در برخی بیشتر باشد که آن آجیلهای سفارشی و تماما مغز پسته، فندق، بادام و... است.

وی ادامه داد: براساس برآوردی که انجام دادیم حدود ۸۵ درصد مردم آجیل روتین کیلویی بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان خریداری می کنند.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اضافه کرد: قیمت مصوب برای آجیل نداریم، زیرا قیمت آجیل براساس میزان تولید، عرضه و تقاضا و نرخ ارز تعیین می شود اما برای اینکه مردم راحت تر خرید کنند و بازرسان هم بر قیمت ها نظارت داشته باشند این بازه قیمتی را برای شب یلدا در نظر گرفته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت آجیل تا پایان سال تغییری خواهد کرد یا خیر، گفت: صنف آجیل و خشکبار در کرونا آسیب بسیاری دیده است.  اعضای صنف ما به دنبال این هستند که اجناس خود را بفروشند تابخشی از ضرر و زیان سال گذشته را جبران کنند. از طرفی  آجیل و خشکبار قابلیت نگهداری به مدت طولانی ندارد؛ بنابراین با توجه به اینکه تولیدات امسال هم نسبت سال گذشته حدود ۴۰ درصد بیشتر شده به نظر نمی رسد که قیمت آجیل تا پایان سال افزایش داشته باشد.

احمدی با اشاره به اینکه افزایش هزینه های تولید قیمت آجیل را نسبت به سال گذشته بیشتر کرده است، گفت: افزایش هزینه های بیمه، کارگر، مالیات و  نظایر این ها باعث شده که آجیل شب یلدا امسال  حدود ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته گرانتر شود./ایسنا

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: