دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

به گزارش آوای خزر، مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:این روزها که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، انتقادهای زیادی به تصمیمات اعلام شده نمایندگان در مورد مواردی از این طرح در رسانه‌ها دیده می‌شود.نمی‌توان گفت تمام این انتقادها واردند ولی نمایندگان مجلس نباید طرح مورد نظر خود را بگونه‌ای به پیش ببرند که تصور عمومی این باشد که آنها با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری درصدد هموار کردن راه برای رئیس‌جمهور شدن فرد خاصی هستند.

این روش می‌تواند به کاهش مشارکت مردم در انتخابات منجر شود، واقعه‌ای که بشدت برای نظام جمهوری اسلامی زیانبار است. این، همان خسرانی است که با مشارکت 42 درصدی مردم در انتخابات مجلس یازدهم متوجه قوه مقننه شد و این مجلس را با عنوان نامطلوب و ناخوشایند «مجلس حداقلی» همراه کرد.

برای نظام جمهوری اسلامی چنین عناوینی زیبنده نیست و همه باید تلاش کنیم این نظام که فراهم آمده از خون صدها هزار شهید و فداکاری خیل عظیم مردم است، همواره در تمام عرصه‌ها ازجمله در انتخابات از مشارکت حداکثری مردم برخوردار باشد تا بتواند با پشتوانه مردمی خود که کارآمدترین پشتوانه است، حرف اول را در تمام عرصه‌های بین‌المللی بزند و اهداف خود را به پیش ببرد.

مجلس یازدهم با اصلاحاتی که در قانون انتخابات ریاست جمهوری اعمال می‌کند، نه‌تنها تحولی در این قانون به وجود نمی‌آورد بلکه آن را در چارچوب تنگ منافع فردی و جناحی محصور خواهد کرد. در این طرح اصلاحی نه سرنوشت دو واژه مهم و کلیدی «رجال مذهبی» و «رجال سیاسی» مشخص می‌شود و نه زمینه‌ای برای گردش نخبگان در سطوح مدیریتی کشور فراهم می‌گردد.

تأسف‌بارتر اینکه در این طرح قرار است «رجال نظامی» نیز از مصادیق «رجال مذهبی و سیاسی» دانسته شوند!

نمایندگان مجلس یازدهم باید این واقعیت تلخ را درک کنند که تدوین قانون با تاریخ مصرف خاص و موقت، مشارکت مردمی را کاهش خواهد داد و بشدت نظام جمهوری اسلامی را متضرر خواهد کرد. مردم اگر رئیس مجلس حداقلی را تحمل کنند، قطعاً زیر بار رئیس‌جمهور حداقلی نخواهند رفت.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: