دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران خبر داد
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت 4 میلیون و 800 هزار نفر شب اقامت گردشگران نوروزی در این استان خبر داد و گفت: این آمار از 27 اسفندماه 94 تا پایان روز پنجم فروردین‎ماه 95 است.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، دلاور بزرگ‎نیا امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به نرخ ویلاها در مازندران و حتی وجود ویلاهایی با اجاره 3 تا 4 میلیون تومان در یک شب، اظهار داشت: این مراکز اقامتی که به صورت مالک و مستأجری در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‎گیرد؛ دارای امکاناتی در حد هتلهای پنج ستاره و دارای تنوع خدمات است که عملکرد و نرخ در نظر گرفته آنها ربطی به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندارد.
وی با بیان اینکه از سال‎جاری کنترل و نظارتهای خود بر خانه‎های مسافر را شدت بخشیدیم، افزود: این مراکز باید ساماندهی بهتری می‎شدند تا از این لجام گسیختگی‌ها فاصله بگیریم و از طرفی نیز فعالان این بخش زیر پوشش اداری و قانونی و در جامعه هتل‎داران قرار بگیرند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اعلام اینکه برای ورود 800 هزار نفر شب اقامت در مازندران آمادگی داشتیم، اما اکنون تخت هتلی پاسخگوی یک‎دهم مسافران نیست، تصریح کرد: در حال حاضر با هجوم مسافران و گردشگران زیادی به‎ویژه در بابلسر و ساری روبه‎رو بوده و حتی در شرایط فعلی، فضاهای غیر رسمی نیز برای پذیرش مسافران ابراز علاقمندی کرده‌اند.
بزرگ‎نیا با اشاره به رشد کمی مسافران و گردشگران و از طرفی رشد کیفی خدمات ارائه شده به آنها، گفت: حتی هزینه‎کردهای گردشگران در شهرهای گردشگرپذیر مازندران بسیار زیاد بوده و غرفه‎داران مستقر در نمایشگاه‎ها و بازارچه‎هایی صنایع دستی فروش بالایی داشته تا حدی که محصولات در برخی غرفه‎ها و بعضاً در انبارهای آنها نیز تمام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه اتفاقات خوبی نیز در حوزه فرهنگی به وقوع پیوسته است، افزود: در همه شهرها بدون استثناء با کمک مدیران شهری به‌ویژه شهرداران و شوراهای اسلامی، آیین‎های نوروزی برگزار شده و سفره‎های هفت‎سین با تنوع و زیبایی خاصی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت نقشه‎های جامع گردشگری، اظهار داشت: همه شهرها باید دارای این نقشه جامع باشند، به عنوان مثال؛ نقشه‎ای که در چمستان نور در اختیار گردشگران قرار داده شده، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
بزرگ‎نیا همچنین از برپایی آیین‎های نمایشی، کنسرت‌ها، نوروزخوانی‎ها و برنامه‎های فرهنگی متنوع در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: در ری‎کنده قائمشهر، ساری و سوادکوه، آیینهای نمایشی نوروزی برپا شد و مورد توجه گردشگران قرار گرفت.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به تورهای گردشگری در 19 شهر مازندران، گفت: این شهرها شامل عباس‎آباد، بابلسر، سوادکوه، جویبار، قائمشهر، نوشهر، آمل، بابل، رامسر، تنکابن، نور، محمودآباد، سیمرغ، نکا، بهشهر، ساری، فریدونکنار، چالوس و کلاردشت بوده که روزانه از یک تا سه نوبت در روز، تورهای گردشگری دارند.
این مسئول اظهار داشت: گردشگری و صنعت گردشگری از حوزه‎های اصلی در اقتصاد هر منطقه است و باید تلاش کنیم که این صنعت به رشد و پیشرفت برسد و "نکند همان بلایی که بر سر کشاورزی و صنعت آمده بر سر گردشگری مازندران نیز بیاید."
وی در پایان گفت: از 27 اسفندماه 94 تا پایان روز پنجم فروردین‌ماه 95، 4 میلیون و 800 هزار نفر شب اقامت در مازندران ثبت شده است.
انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: