دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
فرماندار شهرستان شیراز گفت: ثبتپنام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش اوای خزر، محمدرضا امیری صبح امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اظهار داشت: سیاسی ترین انتخابات کشور، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها و گسترده ترین انتخاباتی است که مستقیم بر سرنوشت مردم تاثیر دارد و در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت معنادار از مولفه های اساسی انتخابات است که پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مراقبت از سلامتی داوطلبین نیز به آن اضافه شده، تصریح کرد: همت مجریان، دستگاه های امنیتی، گروه های سیاسی، مردم و رسانه ها در تحقق مولفه های انتخابات نقش اساسی دارد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه از ۱۸ اسفندماه دستور شروع انتخابات صادر شد، اذعان داشت: کار و برنامه ریزی ما از سه ماه قبل آغاز شده و هم اکنون ستاد انتخابات شیراز با هشت کمیته شکل گرفته است.

به گفته وی انتخابات شوراها در هشت کلانشهر از جمله شیراز به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین گفت: در شهرهای شیراز، صدرا، داریون و خانه زنیان انتخابات شورای شهر و در ۱۳۰ روستای واجد شرایط که ۱۰۰ نفر جمعیت یا ۲۰ خانوار دارند، انتخابات روستاها و ۱۲ تیره عشایری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره بر لزوم جلوگیری از تجمع مردم، گفت: پیش بینی ۲۰ درصد افزایش صندوق آرا را خواهیم داشت که براین اساس بیش از ۸۰۰ صندوق رای در شیراز تدارک دیده شده است.

امیری با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از صبح امروز آغاز شده و تا ۲۶ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر انجام می شود.

وی پیرامون نحوه ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: برای ثبت نام کاندیداها دو روش حضوری و الکترونیکی وجود دارد که به دلیل بیماری کرونا توصیه می شود داوطلبان ثبت نام الکترونیکی داشته باشند.

فرماندار شیراز در خصوص ثبت نام الکترونیکی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر عنوان کرد: ثبت نام الکترونیکی داوطلبان با استفاده از نرم افزار موبایل و ویندوز انجام خواهد شد که هم اکنون بر روی سایت وزارت کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دوره قبل ثبت نام شوراها، هزار و ۱۰۱ نفر متقاضی بودند و برای این دوره ثبت نام حدود ۱۲۰۰ نفر را پیش بینی می کنیم، عنوان کرد: ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر به صورت حضوری در فرمانداری انجام خواهد شد./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: