دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
رپورتاژ آگهی/
سرخ رود منطقه‌ای با ساحلی بسیار زیبا که مهاجرت قو‌های وحشی به آن در کنار مناطق دیدنی و رود سرخ رنگ‌اش بسیار تماشایی است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با شهر سرخ‌رود، یاقوت سرخ مازندران آشنا شوید.

سرخ‌رود بهشت گمشده در شمال

 

استان مازندران، منطقه‌ای است با آب‌وهوای معتدل و کوه‌های پوشیده از درخت که در کنار دریای زیبای خزر به راحتی هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. منطقه‌ای بسیار زیبا که هر قسمت از آن، از شهر‌های ساحلی گرفته تا، شهر‌های جنگلی زیبایی منحصر به فردی دارد. این منطقهٔ زیبا مناطق پر آوازه و محبوبی مانند نور، کلاردشت، چالوس، بابل و رامسر دارد. اما در کنار این مناطق، منطقهٔ سرسبز و نسبتاً گمناهی وجود دارد که موقعیت مکانی و تفریحی بسیار مناسبی دارد. این منطقه سرخ‌رود نام دارد. منطقه‌ای با ساحلی بسیار زیبا که مهاجرت قو‌های وحشی به آن در کنار مناطق دیدنی و رود سرخ رنگ‌اش بسیار تماشایی است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با شهر سرخ‌رود، یاقوت سرخ مازندران آشنا شوید.
 
موقعیت مکانی و جغرافیایی سرخ‌رود
یکی از شهر‌های استان مازندران، شهر زیبای سرخ‌رود است که بین دو شهر محمودآباد و فریدون‌کنار واقع شده است. مرکز بخش سرخ‌رود، شهرستان محمودآباد است که در حاشیهٔ دریای خزر قرار دارد. این شهر به شهرستان آمل نزدیک بوده و دشت‌ها و جنگل‌های سرسبز و ساحل بسیار زیبایی در آن دیده می‌شود. شهری که نسبتاً گمنام مانده و نسبت به دیگر شهر‌های استان مازندران کمتر نام آن به گوش می‌خورد. سرخ‌رود از غرب با شهرستان محمودآباد، از شرق با شهرستان فریدون‌کنار، از شمال با دریای خزر و از جنوب با شهرستان آمل همسایه است. این شهرستان ۵۴۰ هکتار مساحت دارد و در مجموع نوار ساحلی آن حدود ۱۳ کیلومتر است.

اماکن زیارتی، تاریخی و تفریحی سرخ‌رود
آرامگاه امامزاده عبدالمجید از جمله اماکن زیارتی سرخ‌رود است. این آرامگاه در خیابان بهار سرخ رود واقع شده و بیشتر مراسم زیارتی در آنجا برگزار می‌شود. قلابن او یا قلاکتی نیز از جمله آثار تاریخی این شهرستان است. قلاکتی در جنوب سرخرود واقع شده و در کنار داشتن ریشهٔ تاریخی، مناظر زیبایی نیز دارد. به همین دلیل این منطقه مورد استقبال گردشگران مختلف است تا در کنار لذت بردن از طبیعت از زیبایی‌های رودخانه هراز و تالاب‌های آن سرمست شوند. از جمله جاذبه‌های تفریحی شهر سرخ‌رود، پلاژ‌های ساحلی آن است. پلاژ‌های چاکسر، قوری و گل‌شهر جزو پلاژ‌های محبوب این شهرستان هستند. پلاژ‌هایی که در آن‌ها امکانات تفریحی و اقامتی فراهم شده و محیط مناسبی برای استراحت و تفریح گردشگران و ساکنان محلی دارد.

جاذبه‌های طبیعی سرخ‌رود هم کم نیستند. از جمله عبارتند از:
قو‌های مهاجر سیبری
از جمله جاذبه‌های طبیعی سرخرود، تماشای قو‌های مهاجر سیبری در دل شالیزار‌های سرسبز آن است. قو‌هایی سفید با منقاری زرد رنگ و جثه‌ای بزرگ که هر سال در فصل زمستان به این منطقه کوچ می‌کنند. این قو‌ها که به قوی فریاد‌کش یا آوازه‌خوان معروف هستند، به دلیل سرما و یخبندان شدید در سیبری عازم این منطقه می‌شوند. تماشای پرواز این قو‌ها در منطقهٔ سرخرود و زندگی آن‌ها در شالیزار‌های این خطه از استان مازندران بسیار دیدنی است.

ساحل سرخ‌رود
از دیگر جاذبه‌های طبیعی شهر سرخ‌رود، ساحل زیبای آن است. ساحلی که قوانین ساخت‌وساز ویلا‌های ساحلی در آن رعایت شده و فاصلهٔ هر ویلا از آن حدود ۶۰ متر است. به همین دلیل در این ساحل، گردشگران می‌توانند پهنهٔ وسیعی از دریا را به همراه ساحل و موج‌های زیبای آن تماشا کنند. موردی که در دیگر شهر‌های ساحلی استان مازندران کمتر به چشم می‌خورد.

رودخانهٔ هراز
این رودخانه که از شهرستان‌های زیادی عبور می‌کند، در مسیر شهرستان سرخ‌رود نیز قرار دارد. رودخانه‌ای که از هراز سرچشمه گرفته و به دریا منتهی می‌شود. جالب اینجاست که این رودخانه درست از وسط سرخ‌رود عبور می‌کند و شاید دلیل نام‌گذاری این منطقه به سرخرود وجود این رود پهناور با آب گل آلوده‌اش باشد.

تورسر
تورسر مکانی است ساحلی که مرکز ماهیگیران است. این منطقه متعلق به شرکت بزرگ صید ماهی است و ماهیگیران زیادی در آن مشغول فعالیت در این زمینه هستند. به همین دلیل تورسر از جمله جاذبه‌های طبیعی منطقهٔ سرخ‌رود است که گردشگران می‌توانند در آن ماهیگیران و نحوهٔ فعالیت آن‌ها را تماشا کنند.
 
سرخ‌رود بهشت گمشده در شمال

امکانات رفاهی سرخ‌رود
هرچند سرخ‌رود جزو شهرستان‌های نسبتاً گمنام مازندران است؛ اما امکانات رفاهی مناسبی دارد. به طوری که در این منطقه چندین سالن ورزشی (سالن ورزشی شهدای سرخ‌رود، سالن ورزشی حجاب سرخ‌رود، سالن ورزشی وزارت دفاع، سالن ورزشی وزارت ارشاد)، به همراه پیست اسکیت، پیست آفرود و زمین فوتبال چمن مصنوعی دایر شده است. همچنین در این منطقه ۶ پارک تفریحی (پارک شهرداری، پارک پردیس، پارک وزرا محله، پارک محبان و پارک مرمر) برای گذراندن اوقات فراغت ساکنان و گردشگران راه‌اندازی شده است. علاوه بر این، در منطقهٔ سرخ‌رود امکانات مورد نیاز برای زندگی و خدمات شهری در حد مناسب فراهم شده است. به طوری که ساکنان محلی می‌توانند در این منطقه از خدمات شهری خوبی بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار