دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
در شورای برنامه‎ریزی مازندران تاکید شد
5.6 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در جنوب ساری معروف به اراضی آق‌مشهد، چند سالی است که محل کشمکش منابع طبیعی و اوقاف مازندران است، این اراضی در دل جنگل قرار دارد و در دادگاه بدوی و تجدید نظر نیز رای به نفع منابع طبیعی بوده است اما دیوان عدالت نظر دیگری اعلام کرده که اکنون در حال پیگیری است.
پرونده اراضی جنگلی «آق‌مشهد» ساری مفتوح است/ تاکید دستگاه قضا بر حق منابع طبیعی در مالکیت اراضی آق‌مشهد

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، آخرین نشست شورای مدیریت برنامه‌ریزی استان مازندران در سال 97 صبح امروز در سالن شماره یک استانداری به ریاست احمد حسین‌زادگان نماینده عالی دولت در استان برگزار شد.

در بخشی از این نشست درخصوص اراضی مورد معارضه منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه مازندران صحبت شد، این اراضی که در عرصه جنگلی جنوب ساری در جنگل‌های هیرکانی «آق‌مشهد» است، چند سالی است که گفته می‌شود وقفی است اما منابع طبیعی آن را از زیرپوشش عرصه منابع طبیعی و حفاظت شده جنگلی می‌داند.

سخن و تاکید مقامات قضایی این است که جنگل وقف‌شدنی نیست که کسی بخواهد حتی یک وجب از آن را وقف کند چه رسد به اینکه هزاران هکتار باشد.

در نشست صبح امروز، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری گفت: 5 هزار و 600 هکتار جنگل در اراضی آق‌مشهد ساری است و اوقاف اعتقاد به وقفی بودن آن دارد، دادگاه بدوی و تجدید نظر به نفع منابع طبیعی رای داده است و بار دیگر به دیوان عدالت اداری رفت، بدون اینکه ما حضور داشته باشیم رای داد که عرصه موقوفه است و از عیان چیزی گفته نشده است.

سید محسن موسوی تاکامی افزود: اکنون در فضای مجازی مدعیانی هستند که اعلام می‌کنند درختان شکسته و افتاده را باید در اختیار ما بگذارید و یا اینکه درختان خود را جمع کنید و عرصه را تحویل ما بدهید، در حالیکه اکنون اعمال ماده 477 شده و در دیوان پرونده مفتوح بوده یعنی قرار است رای صادر شود.

وی بیان کرد: اکنون پاسخی تهیه کردیم، یکی دو نفر مدعی پیدا شده است، آمدند و چون دست رد به سینه آنها زده شده لذا در فضای مجازی شلوغ کرده‌اند، از اینرو خواستار تسهیل اعمال ماده 477 هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری در پاسخ سوال استاندار مازندران که پرسید: جریان تصاویر منتشرشده از درختهای قطع شده در شبکه مجازی، چیست؟ پاسخ داد: حتی یک درخت قطع نشده است بلکه درخت‌های ریشه‌کن شده و افتاده بوده است، فردی که از درختها عکسبرداری کرده؛ طوری آن را به تصویر کشید که نشان بدهد قطع درخت صورت گرفته، یعنی هدفی از گرفتن عکسها داشته است.

رئیس کل دادگستری مازندران می‌گوید: پس از رای دیوان با تمام توان ورود پیدا کردیم و در حمایت از منابع طبیعی اعلام کردیم که کسی نباید به اراضی و اشجار تعرضی داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد از منابع طبیعی خواست که در این رابطه توجهی به مطالب فضای مجازی نشود و تاکید کرد: حق این است که منطقه مورد نظر عرصه(آق مشهد) و درختان موجود در آن متعلق به منابع طبیعی است، بنابراین کاری به فضای مجازی نداریم ما تابع فضای مجازی نیستیم، فضای مجازی و دیگران تابع واقعیت‌ها و تصمیمات مدیریتی و قانونی هستند.

وی ادامه داد: این اراضی از بلندی‌های قائمشهر از میان جنگل شروع و تا جاده کیاسر امتداد دارد و تماما متعلق به منابع طبیعی است، دیوان به موقعیت جغرافیایی منطقه واقف نبوده است زیرا هر وجدان بیداری که عرصه را ببیند می‌داند که این در دل طبیعت و مربوط به منابع طبیعی است، بر همین اساس پرونده مفتوح است و پیگیر هستیم.

استاندار مازندران دستور داد افرادی که نسبت به موضوع عنوان شده، در فضای مجازی سیاه‌نمایی می‌کنند توسط دادگستری مورد پیگرد قرار بگیرند، آقای تقوی‌فرد نیز در پایان بر همین نکته تأکید کرد که خاطیان تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها