دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی مازندران:
اعضای هیات نظارت اهل ترک میدان نیستند/ استعفای نمایندگان انقلابی تامل‌برانگیز است
دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان مازندران به‌دنبال انتشار اخبار مبنی بر استعفای سه عضو هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستای مازندران، گفت: از نظر ما انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا‌ها انتخابات حائز اهمیتی است، قرار گرفتن این انتخابات در کنار انتخابات ریاست جمهوری موجب کاهش این انتخابات شده و نگاهمان کم اهمیتانه باشد.
به گزارش آوای خزر، شکرالله رضازاده در جمع خبرنگاران، افزود: هیات نظارت به‌عنوان تعیین کننده‌ترین و جدی‌ترین هیات در موضوع انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا است که می‌تواند مبنا و مسیر را به هدف درست و دقیقی برساند و اثرش پس از انتخابات برای همه ملموس و مشهود شود.


رضازاده تصریح کرد: سوابق نظری و کلامی همه صاحبنظران، اهالی قلم، کسانی که تریبون دارند، همه جناح‌ها و حزب‌ها در ادوار گذشته نشان می‌دهد همه نسبت به بازگذاشتن درب شورای هیات نظارت و صدور مجوز برای ورود همه نامزد‌ها به عرصه شورا گلایه‌مند بودند.

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان مازندران گفت: معیار و شاخص‌هایی برای ورود به انتخابات شورا‌های شهر و روستا باید در نظر گرفته شود نباید به کسانی که شرایط حداقلی دارند اجازه ورود به این حوزه را داد چرا که اثرات منفی آن پس از انتخابات مشاهده می‌شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: این بار اتفاق مبارکی افتاد که در راس هیات نظارت در استان مازندران فردی حضور پیدا کرد که سوابقش نشان می‌دهد که ما یک انتخابات خوبی خواهیم داشت و نشان می‌داد که روند تایید صلاحیت‌ها به نفع رفاه و کارکرد عمرانی مردم در حال تغییر است.

وی یادآور شد: حال عده‌ای تایید صلاحیت و تعدادی رد صلاحیت یا عدم احراز معرفی شدند، طبیعی این است که گروه اول خوشحال باشند و بخش دوم نگران و ناراحت باشد، ولی پیگیری بابد از مجرای قانونی صورت بگیرد و همین کار انجام شد.

رضازاده اضافه کرد:، اما آن چیزی که موجب ناراحتی همه طیف‌ها شد، انتشار خبری مبنی بر استعفای آقای مهدی سعادتی رئیس هیات نظارت انتخابات شورا‌های شهر و روستا در مازندران بود، با توجه به شناختی که بنده از برادران سعادتی و مرادیان که دیروز استعفا دادند باید بگویم که این‌ها اهل استعفا نیستند، کسانی نیستند که از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، البته امروز شنیدیم که آقای کارنامی هم استعفا داد.

وی تاکید کرد: کسی که در این هیات حضور پیدا می‌کند قطعا برای استعفا دادن نیامده، اما جای تامل دارد که چرا آقایان استعفا دادند، بدون هیچ قضاوت و پیش‌داوری می‌خواهم بگویم در این موضوع جای تامل فراوانی وجود دارد.

رضازاده خاطرنشان کرد: آقایانی که من می‌شناسم کسانی هستند که در مقابل موضوعات مختلف محکم می‌ایستند و مقابله می‌کنند، پس حتما شرایط بسیار حاد شد که سه عضو هیات نظارت این جمع‌بندی رسیدند که باید انصراف بدهند.

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان مازندران تصریخ کرد: من شخصا خواهان رد یا تایید بی‌جهت کسی نیستم، بالاخره در هر شرایطی با توجه به قانون باید عمل کرده و تابع آن باشیم، نکند کار به جایی برساند که ته دل افرادی که در هیات‌های نظارت زحمت کشیدند خالی شود و استعفا بدهند.

رضازاده بیان کرد: پیشنهاد من این است که آقایان صریح و شفاف بگویند که موضوع چیست، زیرا نباید اجازه بدهیم که مازندران دچار خدشه شود و باید جلوی این موضوع گرفته شود.

وی افزود: تاکید می‌کنم اعضای هیات نظارت که من می‌شناسم اهل استعفا و ترک میدان نیستند، اما اینکه کار به کجا میرسد که مجبور به استعفا میشوند جای تفکر دارد، کسانی که نفوذ دارند باید بدانند که از نفوذشان برای خیر و ایجاد آرامش در مردم استفاده کنند نه اینکه نفوذشان برای اعتباربخشی به فلان آقایی که نامزد شد و به هر دلیلی رد صلاحیت شد خرج شود، اعتبار آقایان باید خرج عمران و آبادی استان شود نه اینکه ذیل یک گروهی و طیفی خاص شود این اعتقاد من است.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار