دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آمار کرونا در سیستان و بلوچستان برابر با کل پاکستان
احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان وارد پیک سوم کرونایی شده است، گفت: انتخابات شوراها، تجمعات خانگی و عدم رعایت پروتکل‌ها موجب تشدید بیماری در استان شد. او افزود: بیش از یک هفته است که آمار روزانه‌ مبتلایان در استان بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر و تعداد فوتی‌ها تا ۱۹ نفر رسیده است که با آمار کشور پاکستان با ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت برابری می‌کند.

فاصله تولید و مصرف برق: ۱۱ هزار مگاوات
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "صنعت برق روز‌های بسیار سختی را سپری می‌کند"، گفت: مشترکان جداول خاموشی را جدی‌تر بگیرند و از قطع برق خود براساس جداول اعلامی شرکت‌های توزیع اطلاع حاصل کنند. وی افزود: ظرفیت قابل تولید نیروگاه‌ها حدود ۵۴ هزار مگاوات و نیازمصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات رسیده است.

دختر ایرانی به خاطر فرصت سوزی فدراسیون وزنه برداری از المپیک محروم شد
پریسا جهانفکریان دختر وزنه‌بردار ایران با خارج شدن نماینده ساموآ از رنکینگ به سهمیه المپیک رسید.اما او به دلیل آنکه کسی در فدراسیون به وی خبر نداده بود که احتمال کسب سهمیه دارد، چندی پیش دستش را جراحی کرد تا فرصت حضور در المپیک را از دست بدهد.

ایران: در حمله به منافع آمریکا، دخالت نداشتیم
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به نامه اخیر نماینده دائم آمریکا، اتهامات وارده به جمهوری اسلامی ایران را رد و با نقض منشور قلمداد کردن حمله اخیر آمریکا به سوریه و عراق، این حملات را شدیداً محکوم کرد. مجید تخت روانچی اعلام کرده است: چندین بار در گذشته، از جمله در نامه‌های خود به رئیس شورای امنیت، به صراحت گفته‌ام که جمهوری اسلامی ایران در هیچ حمله مسلحانه‌ای از سوی هیچ نهاد یا فردی علیه کارکنان یا تأسیسات آمریکا در عراق، دخالت مستقیم یا غیرمستقیم نداشته است.


دورکاری ۷۰ درصدی کارمندان تهران
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: استان تهران در وضعیت قرمز قرار دارد؛ بر همین اساس از شنبه، ۷۰ درصد از کارمندان ادارات و مراکز دورکار می‌شوند. غلامرضا عباس پاشا افزود: ۳۰ درصد دیگر نیرو‌ها باید در محل کار خود حضور یابند و حضوری فعالیت کنند؛ همچنین مشاغل ضروری به صورت ۵۰ درصد باید فعالیت کنند؛ یعنی ۵۰ درصد به صورت حضوری و ۵۰ درصد دیگر باید دورکار شوند.

نیروگاه هسته‌ای بوشهر وارد مدار تولید شد
مصطفی رجبی مشهدی گفت: نیروگاه هسته‌ای بوشهر که به‌دلیل نقص فنی چند روز از مدار خارج شده بود دوباره به مدار تولید بازگشت. مصطفی رجبی مشهدی افزود: با وارد شدن نیروگاه بوشهر به مدار تولید، هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور تزریق می‌شود.

ایران تا قبل از احیای برجام، اجازه دسترسی به تصاویر مراکز هسته‌ای را نمی‌دهد
سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام بلندپایه ایرانی که نامی از او برده نشده گفته است جمهوری اسلامی قصد دارد تا زمانی که توافق برجام احیا نشده، مانع از مشاهده داده‌های تاسیسات هسته‌ای خود توسط ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شود.

استقبال دوباره عربستان از گفت‌وگو با ایران
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان گفت که کشورش از گفت وگو با تهران استقبال می کند. بن فرحان اظهار داشت: موضعی که عربستان و ایران در جریان گفت وگوهای خود ظرف چند ماه گذشته در عراق داشتند ، مثبت بود. وزیر خارجه سعودی ابراز امیدواری کرد که این گفت وگو منجر به گشوده شدن صفحه جدیدی در روابط دوجانبه میان ایران و عربستان شود. وی همچنین با تکرار مواضع قبلی ریاض، اظهار داشت : حمایت ایران از گروه‌های شبه نظامی و طرف‌های تاثیرگذار غیردولتی در منطقه و در مقدمه آنها حوثی‌ها در یمن و حزب الله در عراق، بزرگ‌ترین عامل نگران کننده برای کشورش در حال حاضر به شمار می‌رود.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی  به ۱۲ تیر ۱۴۰۰، هشت هزار و ۳۴۱ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۱۱ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

ایران در جمع ۷ کشور دارای بیشترین استخراج رمز ارز
مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها با بیان اینکه به دلیل تعرفه‌های تخفیفی، ایران جزو هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمز ارز جهان در آنها انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ دستگاه ماینر شناسایی و جمع‌آوری شده است.

کشته شدن ۴ کولبر در ۲ هفته اخیر
نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته شدن چهار کولبر طی دو هفته اخیر، اظهار کرد: متاسفانه با وجود پیگیری‌ها و اعلام اینکه دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات نخواهیم بود، چهار جوانی که میانگین سنی آنها ۳۰ سال بود به ضرب گلوله سربازان هنگ مرزی کشته شدند.

روایت مقام سپاه از شعار فرضی «نه اهواز نه دزفول، جانم فدای تهران»

فرمانده هوا فضای سپاه با بیان اینکه ملت‌های منطقه نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی آمریکا پایین برود، گفت: ما می‌توانیم روزگاری را رقم بزنیم که آن‌ها را تحریم کنیم. سردار حاجی زاده اضافه کرد: شاید اگر این بوق‌های تبلیغاتی و تبلیغات مسمومی که امروز در رسانه‌ها است در هشت سال دفاع مقدس هم بود، عده‌ای در خیابان‌های تهران شعار می‌دادند نه اهواز نه دزفول جانم فدای تهران! هیچ بعید نبود.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار