دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
فرمانده سپاه ناحیه نکا در گفتگوی اختصاصی با آوای خزر
فرمانده سپاه ناحیه نکا گفت: نفوذ دشمن محصور به حوزه نظامی یا سیاسی نمی شود بلکه در همه زمینه ها درصدد نفوذ است.


به گزارش آوای خزر، سرهنگ مرتضی رمضانی در حاشیه یادواره شهدای میانگله اظهار داشت: یادواره ها باید در مناسبت ها،شهادت ها و رحلت ها برگزار شود تا هم از شهدا و هم از ائمه معصومین (ع) یاد کنیم و هم شور خوبی به مردم بدهیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، افزود: قطعا اعتقاد ما این است که در این ایام نباید یادواره ها را صرفا به خاطر حضور چند کاندیدا تعطیل کنیم، نگاه ما به این یادواره ها مثبت است و البته مسولان برگزاری باید خوب مدیریت کنند تا از یادواره‌ها سوءاستفاده سیاسی نشود.

فرمانده سپاه ناحیه نکا همچنین با اشاره به حضور پرشور مردم در تشیع پیکر شهید فیروزآبادی و تشکر ویژه از آنها، بیان داشت: مردم به‌واقع نشان دادند که همیشه در صحنه هستند، نه از شهادت می ترسند و نه از دفاع از اسلام و قرآن و انقلاب و آرمانهای امام، آنها با حضورشان نشان دادند پای آرمانهای امام و شهدا ایستاده اند.

سرهنگ رمضانی با بیان اینکه این حضور حماسی، پیامی برای مسئولین داشت، خاطرنشان کرد: مردم به مسولان اعلام کردند که ایستادگی در مقابل استکبار را فراموش نکنند و قطعا تلنگری هم به کسانی بود که به تعبیر حضرت آقا در بحث رابطه با آمریکا سهل‌اندیشی می کنند، در  واقع این مردم نشان دادند که ایستادگی خوبی در مقابل استکبار دارند و پیام شهدا و پیام آرمانهای امام را خوب دریافت کردند ولی متاسفانه مسئولان در بعضی موارد، کوتاهی می کنند.

وی درباره مسئله نفوذ که در بیانات مقام معظم رهبری آمده است، گفت: دشمن در حوزه های مختلف به دنبال نفوذ است، حتی در این ستادهای یادواره شهدا؛ فقط ما نگاهمان به نفوذ اقتصادی و فرهنگی نباشد، در تمام حوزه ها دشمن درصدد نفوذ است.

فرمانده سپاه ناحیه نکا اظهار داشت: در حوزه سیاسی باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم زیرا
هروقت با بصیرت و بیدار باشیم قطعا جلوی نفوذ را می گیریم.

رمضانی خطاب به کسانی که اعتقادی به کمک نظامی به سوریه و عراق و سایر مردم مظلوم جهان را ندارند، بیان داشت: آنها غافل بوده و همان افرادی  هستند که از اول انقلاب و دفاع مقدس فکر می کردند ملت ما خسته است و ما نباید از انقلاب دفاع کنیم.

وی ادامه داد: البته حضرت آقا و امام حرفشان این بود که آنها خودشان خسته‌اند و باید از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند که قرار نبود انقلاب ما تنها در ایران محصور بماند، زیرا با صدور انقلاب و تمدن جهانی اسلام به سراسر کشورها باید زمینه ظهور انقلاب حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کنیم.

رمضانی با یان اینکه کشور ما از نظر امنیتی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، افزود: حضور نیروهای نظامی ما در سوریه و عراق برای دور کردن دشمن از انقلاب و دفاع ما در سوریه دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی ایران عزیز است.

وی در پایان درباره انتخاب فرمانده جدید برای سپاه ناحیه نکا، گفت: انشالله به‌زودی مشخص می شود.
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار