دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
فرماندار میاندورود در جمع مدیران و رسانه‌ها اعلام کرد
افزایش 2.5 برابری صادرات مرکبات در میاندورود/راه‌اندازی میدان تره‌بار در میاندورود/ 95 درصد کشاورزی میاندورود مکانیزه است
فرماندار میاندورود به مناسبت هفته دولت و در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه دولتی این شهرستان، به بیان عملکرد دولت در این شهرستان پرداخت که ازجمله آنها می‌توان به افزایش صادرات مرکبات، مکانیزه شدن بخش کشاورزی، اخذ مجوز تره‌بار، کلینیک تأمین اجتماعی و شهرک صنایع تبدیلی در این شهرستان اشاره کرد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان میاندورود، دکتر حسین منفردی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که به‌منظور تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه این شهرستان برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار امیدواری کرد که خدمتگزارانِ به مردم ابتدا شناخت دقیقی از وظایف خود به‌دست آورند و پس از آن به‌درستی به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه هفته دولت با فلسفه خاصی نامگذاری شده است، ادامه داد: شهدای بزرگواری در این هفته به شهادت رسیدند و مسوولان باید با تأسی از آنها همواره در راه کمک به مردم قدم بردارند و آماده باشند که حتی جان خود را برای مردم فدا کنند(اگر قرار است کسی فدای کسی شود؛ این مسوولان هستند که باید فدای مردم شوند).

نماینده عالی دولت در میاندورود با اعتقاد به اینکه حاکمیت، مردم و برنامه‌ریزی سه ضلع مثلث تحقق مردم‌سالاری هستند؛ نظارت و حضور و مشارکت مردم بر عملکرد مسوولان را دارای اهمیت دانست و اینکه در کنار اینها اگر برنامه‌ریزی درستی نباشد، به جایی نخواهیم رسید.

16 پروژه در هفته دولت 1400 تقدیم مردم میاندورود شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در هفته دولت، 16 طرح و پروژه عمرانی به ارزش بیش از 240 میلیارد ریال اعتبار در میاندورود به مرحله بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی می‌رسد، گفت: در بخش کشاورزی که اولویت نخست برنامه‌های شهرستان است و در راستای آن اقدامات خوبی نیز شکل گرفته، مرمت و بهسازی لایروبی آببندان روستای ولوجا را داشتیم که بیش از 30 میلیارد ریال هزینه در بر داشت.

رییس شورای تأمین میاندورود گفت: یکی از اقدامات مهم در بخش کشاورزی بحث تأمین آب بوده است و در این مدت 73 هکتار از آببندان‌ها را لایروبی و احیا کردیم که ازجمله همین آببندان ولوجا بود که با احیای آن، رضایت کشاورزان را به دنبال داشت.

صادرات مرکبات میاندورود افزایش یافت

95 درصد فعالیت‌های کشاورزی میاندورود مکانیزه است

این مسوول با اشاره به ظرفیت مهم کشاورزی در میاندورود، اعلام کرد: صادرات مرکبات را از 10 هزار تن به 25 هزار تن رساندیم و در همین راستا در استان مازندران برای نخستین بار 1300(یکهزار و سیصد) تن نارنگی را با تکنیک سرمادهی صادر کردیم این در حالی‌ست که پیش از آن با تکنیک گرمادهی صادر می‌شد.

افزایش 2.5 برابری صادرات مرکبات در میاندورود/ میاندورود صاحب کلینیک تأمین اجتماعی می‌شود/ راه‌اندازی میدان تره‌بار در میاندورود/ 95 درصد کشاورزی میاندورود مکانیزه است

منفردی ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در روستاها، مشکلاتی در تضامین بانکی وجود داشت که موضوع را در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح کردیم. پیگیری صورت گرفت و در نتیجه منجر به رفع مشکل شد، به این ترتیب مشکل مشابه در سایر شهرستان‌های استان نیز حل شد تا سرمایه‌گذاران در روستا با خاطری آسوده به فعالیت اقتصادی و کارآفرینی بپردازند.   

فرماندار میاندورود با اعلام اینکه 95 درصد فعالیت‌های کشاورزی این شهرستان مکانیزه شده است و پنج درصد باقی‌مانده نیز در بخش‌هایی است که ظرفیت مکانیزاسیون را ندارد و باید به روش سنتی انجام شود.

6 پروژه جدید شرکت برق در میاندورود افتتاح شد

وی به افتتاح 6 پروژه شبکه برق در "ولوجا" و "برگه" و چند روستای دیگر با اعتبار بیش از 16 میلیارد ریال در هفته دولت اشاره و تصریح کرد: در طول دو سال گذشته در واقع انقلابی در حوزه برق میاندورود انجام شد؛ از دهه پیش از انقلاب که به این منطقه برق آمد تا همین دو سال پیش، بیش از این دوران مشکل برق را ازجمله با نصب 75 ترانس برق را حل کردیم.

منفردی بیان کرد: سالها بود که مردم بخش گهرباران میاندورود مشکل برق داشتند، با رفع موانع امنیتی و ... بالاخره انتقال برق 20 کیلووات را به این بخش انجام دادیم و علاوه بر آن راه‌اندازی 2 نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک را در شهرستان را آغاز کردیم.

خدمات آبرسانی به روستاهای میاندورود انجام شد

نماینده عالی دولت در میاندورود با بیان اینکه آبرسانی مجتمع بادله در روستاهای "بادله" "انجیل نسام"، "کیاپی"، "لالیم" و "رسول آباد" انجام شده است، گفت: برای اینکه مشکل در کوتاه‌مدت حل شود، مجوز 15 تا 20 لیتر در ثانیه آب را از منبع جدید آبی به این روستاها انتقال دادیم.

وی ادامه داد: در همین راستا، برای حل مشکل آب روستای "دارابکلا"؛ یک چاه و منبع آب  زدیم و رضایتمندی مردم این روستا را داشتیم و حتی اعلام کردند که مازاد آب را به روستاهایی که نیاز دارند انتقال بدهیم و به احترام آنها نیز بخشی از آب رادر نظر گرفتیم به سمت مرکز شهرستان/سورک منتقل کنیم.  

فرماندار میاندورود بیان کرد: در روستای "جامخانه" نیز مشکل آب داشتیم که هم شبکه‌ها اصلاح شد و هم در یک کار خلاقانه؛ 2 منبع آب را به نحوی قرار دارند که آب همسطح شود و به همه روستاها برسد.

افزایش 2.5 برابری صادرات مرکبات در میاندورود/ میاندورود صاحب کلینیک تأمین اجتماعی می‌شود/ راه‌اندازی میدان تره‌بار در میاندورود/ 95 درصد کشاورزی میاندورود مکانیزه است

7.5 هکتار از اراضی کشاورزی میاندورود زیر کشت گلخانه‌ای رفت

منفردی: پیگیر دریافت سامانه صادراتی هستیم

این مسوول با اشاره به کشت گلخانه‌ای سبزی و صیفی‌جات در 7.5 هکتار از اراضی شهرستان و ظرفیت صادراتی در این زمینه، از پیگیری برای سامانه صادراتی شهرستان خبرداد که جلساتی در سطح شهرستان و استان برگزار شد و اتاق بازرگانی مازندران نیز قول داد که موضوع. را پیگیری کند تا از وجود ساحل و دریا نسبت به صادرات مستقیم اقدام کنیم.

میدان تره‌بار در میاندورود راه‌اندازی می‌شود

رییس شورای تأمین میاندورود با اشاره به گلایه‌مندی کشاورزان شهرستان و درخواست آنها برای راه‌اندازی میدان تره‌بار، افزود: برای پاسخگویی به این مطالبه به‌حق مردمی، رایزنی‌هایی برای تأمین محل مورد نظر صورت گرفت و در نتیجه در. سه راه "پنبه چوله" زمینی متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان را در نظر گرفتیم، پیگیر شدیم و مذاکراتی انجام شد و امیدواریم به نتیجه برسد.  

مجوز شهرک صنایع تبدیلی در میاندورود اخذ شد

فرماندار میاندورود در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه "وقتی وارد شهرستان شدم، مطالبه کشاورزان این بود که اگر بتوانیم یک کارخانه صنایع تبدیلی راه بیندازیم تحولی در بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد"، گفت: پیگیری‌ها را با قوت انجام دادیم و توانستیم برای نخستین‌بار در کشور مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی برای میاندورود در 38 هکتار از اراضی شهرستان را گرفتیم.

منفردی ادامه داد: زیرساخت‌های این شهرک کشاورزی در حال انجام است، شیوه‌نامه‌های واگذاری را اعلام و عنوان کردیم که اولویت سرمایه‌گذاری با مردم این شهرستان است و در مرحله بعدی به سرمایه‌گذاران شهرستان‌های همجوار و سایر شهرستان‌ها، در مرحله آخر نیز به سرمایه‌گذاران کشوری واگذار شود.

"شیلد گذاری" صید ماهی در میاندورود را 10 درصد افزایش داد

وی با بیان اینکه "شیلات" از اهمیت بالایی برای شهرستان برخوردار است، ازجمله دلایل آن را دسترسی به دریای خزر، ارزآوری بالا و بحث امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که سبب تقویت آبزیان می‌شود بحث شیلدگذاری است. سال گذشته این کار را در 2 استخر شهرستان انجام دادیم که منجر به افزایش 10 درصدی صید صیادان میاندورود شد.

فرماندار میاندورود ادامه داد: در سال گذشته 15 تن تولید ماهی خاویاری، 10 تن ماهی سردابی، 3 هزار و 700 تن نیز تولید ماهی گرمابی در این شهرستان داشتیم که باتوجه به کوچک بودن شهرستان، عملکرد خوبی را در این زمینه به ثبت رساندیم.

رعایت بهداشت کرونایی در میاندورود به بالای 90 درصد رسید

مجوز کلینیک تأمین اجتماعی در میاندورود اخذ شد

رئیس شورای اداری میاندورود با اشاره به شیوع کرونا و مدیریت خوبی که در این شهرستان صورت گرفت؛ با تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان تصریح کرد: میاندورود نخستین شهرستانی بود که به مبحث مبارزه با ویروس کرونا ورود پیدا کرد، اکنون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این منطقه به بالای 90 درصد رسیده است و براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان ما در مازندران نسبت به مدیریت کرونا در رتبه اول قرار دارد.

افزایش 2.5 برابری صادرات مرکبات در میاندورود/ میاندورود صاحب کلینیک تأمین اجتماعی می‌شود/ راه‌اندازی میدان تره‌بار در میاندورود/ 95 درصد کشاورزی میاندورود مکانیزه است

این مسوول اعلام کرد: باتوجه به جمعیت بیش از 40 هزار نفری در شهرستان، نیاز به یک کلینیک تأمین اجتماعی احساس می‌شد به همین دلیل پیگیری‌ها را آغاز کردیم، رایزنی‌هایی داشتیم و بالاخره مجوز ساخت این مجموعه خدمات سلامت، در شهرستان اخذ شد.

وی ادامه داد: چند قطعه زمین توسط شورای بخش و شهرستان انتخاب شد. کارهای اداری آن در حال انجام است تا گزینه نهایی انتخاب شود. با ساخت کلینیک تأمین اجتماعی، کارگران ما دغدغه دریافت خدمات سلامت را نخواهند داشت.

خانه اصناف میاندورود تأسیس شد

دوربین پایش تصویری در میاندورود نصب شد

فرماندار میاندورود گفت: برای نخستین‌بار در این دوره با پیگیری جدی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری و بخشداری، خانه اصناف میاندورود تشکیل و از شهرستان ساری مستقل شد که اگر درآمدی هست برای خود شهرستان باشد.

رییس شورای تأمین میاندورود با بیان اینکه میاندورود فاقد سیستم پایش تصویری بود، افزود: باتوجه به نیازی که در این زمینه وجود داشت، با همت مجموعه‌های مربوطه بالاخره دوربین بسیار خوبی نصب شد که هم از لحاظ ترافیکی، و هم درآمدی و امنیتی دارای اهمیت است.

سهمیه زراعت چوب در میاندورود فراتر از تعهدات انجام شد

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همتی که در راستای تقویت جنگل و زراعت چوب در میاندورود صورت گرفت، تصریح کرد: باتوجه به سهمیه‌ای که استان اعلام کرد، 128 هکتار از اراضی شهرستان به همت همه مردم و شوراها و مدیران اداره، 140 هزار درخت را در 140 هکتار از اراضی شهرستان - یعنی بیش از سهمیه‌ای که داشتیم - غرس کردیم.

میاندورود در تحقق طرح مازندران پاک موفق عمل کرد

منفردی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح "مازندران پاک" تنها شهرستانی هستیم که این طرح را به صورت شهرستانی ارائه دادیم، افزود: ساماندهی زباله برای نخستین‌بار به صورت صحیح و مدیریت‌شده در شهرستان میاندورود صورت گرفت(طرح ماک)، که حتی استاندار مازندران در تهران از این طرح در خصوص مدیریت پسماند دفاع کرد، وقتی این کار آغاز شد؛ خیلی‌ها باور نداشتند که موفقیتی حاصل شود اما اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که در تمام استان به عنوان یک طرح نمونه از آن یاد می‌شود و اعلام کردیم هر شهرستانی که برای اجرای این طرح در منطقه خود آمادگی داشته باشد، تجربیات خود را در اختیار. آنها قرار می‌دهیم.

گله‌ی گوزن زرد در "دشت ناز" به 61 رأس رسید

فرماندار میاندورود که به حوزه محیط زیست توجه خاصی دارد، با اشاره به سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در این شهرستان اعلام کرد: در سال 1342 پنج گوزن زرد ایرانی جهت تکثیر به منطقه حفاظت‌شده دشت ناز منتقل شد، تا سال 1398 این تعداد به 30 رأس رسید، و طی دو سال گذشته تاکنون، گله‌ی گوزن زرد در دشت ناز به 61 رأس افزایش یافت که این موفقیت حاصل تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و مدیریت خوب رئیس سابق اداره محیط زیست شهرستان است.

افزایش 2.5 برابری صادرات مرکبات در میاندورود/ میاندورود صاحب کلینیک تأمین اجتماعی می‌شود/ راه‌اندازی میدان تره‌بار در میاندورود/ 95 درصد کشاورزی میاندورود مکانیزه است

مدیران و کارمندان نمونه میاندورود تقدیر شدند

دکتر حسین منفردی در پایان سخنان خود با خسته نباشید به مدیران و کارمندان شهرستان میاندورود که با تعامل و هماهنگی یکدیگر در رفع مشکلات شهرستان و خدمت صادقانه به مردم تلاش می‌کنند، بار دیگر هفته دولت را به آنها تبریک گفت.

به گزارش آوای خزر، در پایان نشست نیز از مدیران، کارمندان، و دهیاران نمونه شهرستان میاندورود با تقدیم لوح سپاس، قدردانی شد.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها