دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
رییس سازمان اکو عنوان کرد
رویداد ساری 2022 سرفصلی برای معرفی مازندران به کشورهای اکو
رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ ساری 2020، این اتفاق بزرگ را سرفصلی برای معرفی مازندران به کشورهای اکو دانست.

آوای خزر- آزاده بابانژاد:  "سرور بختی تاجیکی" صبح امروز چهارشنبه 12 آبان ماه 1400 در دیدار مشترک با حسین زادگان استاندار مازندران و طالبی شهردار ساری گفت: گردشگری اکو باید به عنوان نماد گردشگری منطقه مورد توجه قرار گرفته و محقق شود.

وی رویداد 2022 را بهترین فرصت برای همکاری های مشترک بین ایران و کشورهای اکو دانست و افزود: می توان با بهره گیری از این فرصت،ظرفیت های این استان بویژه ساری را به کشورهای اکو و دیگر کشورهای جهان معرفی کرد.

رئیس موسسه فرهنگی اکو با بیان اینکه ویژگی های مازندران در اشعار و قصه های شاهنامه به خوبی بیان شده و سرفصل آشنایی ما با استان سرسبز مازندران بوده است، گفت: با همکاری های موثر میتوان گام های برای معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی این استان برداشت.

استاندار در این نشست با بیان اینکه مرکز مازندران با توجه به جذابیت های منحصر به فردش، اما از سال های دور مورد بی توجهی قرار گرفته است،گفت: این در حالیست که شهر ساری قدمت دیرینه فرهنگی و تاریخی با بیش از سه هزار سال دارد.

حسین زادگان تاکید کرد که مازندران را باید با دید وسیع تر دید و تنها به برنامه های نمادین بسنده نکرد که اگر اینطور باشد به سرنوشت رویدادهای دیگر دچار خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تمامی شهرهای مازندران دارای ویژگی های منحصر به فرد در حوزه های مختلف از جمله مواهب طبیعی است که آن را در میان دیگر استان متمایز کرده است،گفت: مازندران را باید کلانشهر و شهر بزرگ و بهم پیوسته دید چرا که از مراودات اجتماعی. فرهنگی و اقتصادی زیادی برخوردار است.

وی در ادامه خواستار ویژه دیده شدن استان مازندران در حوزه های مختلف شد و رویداد 2022 را بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت های استان به کشورهای اکو و حتی فراتر از آن شد.

دانشگاه مازندران، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، شرکت صنایع چوب، گردشگری دریایی، گردشگری کشاورزی و گردشگری مذهبی از ظرفیت های مهم استان هستند که به نظر حسین زادگان می تواند فصل مشترک مازندران و کشور تاجیکستان باشد.

انتهای پیام/1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها