دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه:
منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم با بیان اینکه با فرهنگ کار و سازندگی میتوانیم چرخ اقتصاد را به حرکت دربیاوریم، گفت: اکنون صنعت و کارخانجات خوابیده‌اند، کارگاه‌ها تولید خوبی ندارند و نتوانستیم کار و تولید را به‎خوبی تعریف کنیم.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، علی محمد شاعری در چهارمین روز از هفته معلم در مراسم تجلیل و سپاس از معلمان مرد شاغل و بازنشسته این شهرستان که در‌ تالار‌‌ هوتو برگزار شد، اظهار داشت: معلمین کسانی هستند که در‌ عرصه فرهنگ و هویت سازی و خودباوری تلاش می کنند و پایه‌های‌‌ واقعی کشور ‌در حوزه‌های استقلال و آزادگی ملت را می‌سازند.
وی با بیان اینکه باید هم معلم باشیم و هم یادگیرنده تا بتوانيم مسیر پیشرفت، عزت، سربلندی و مسایلی که امام و رهبری برای ما ترسیم کردند را به سرانجام برسانیم، افزود: وظیفه انبیا هدایت انسانهاست، هدف از راه مبعث هدایت انسان از تاریکی به سمت نور، از کفر به سمت ایمان و از مسیر شیطان به سمت مسیر الهی‌ است.
منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید با یک سبک مناسب و به گونه‌ای خدمت رسانی شود که مردم نتيجه رضایت را ببینند، خاطرنشان کرد: از فضای مجازی این خدمت انجام نمی شود، بلکه توسعه و پیشرفت در اداره، خانواده، مزرعه کشاورزی‌، یک واحد صنعتی و در یک ‌‌‌کارگاه کوچک تولیدی اتفاق می افتد، لذا در آنجایی که کار خوب صورت می گیرد‌، انسان ساخته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عزت مسلمانی ما در استقلال و هويت دينی و ملی و بومی و فرهنگی آن است، افزود: 300 سال رهبران آفریقایی مبارزه می کنند و میخواهند به مردم خود هویت بدهند، اما امام عظیم‌الشأن انقلاب توانست در مدت کمی، هويت جدیدی به مردم ایران بدهد.
شاعری با بیان اینکه با فرهنگ کار و سازندگی میتوانیم چرخ اقتصاد را به حرکت دربیاوریم، گفت: اکنون صنعت و کارخانجات خوابیده‌اند، کارگاه‌ها تولید خوبی ندارند و نتوانستیم کار و تولید را به‎خوبی تعریف کنیم.
وی ادامه داد: یاد گرفتیم کسانی بیایند برای ما پیچ و مهره ببندند، در حالیکه فرهنگ مسلمانی به ما میگوید مردم کشور باید خودشان کشور‌ خود را بسازند.
منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم، اظهار داشت: آموزش و پرورش و نظام اموزشی کشور چه در سطح متوسطه و چه در سطح عالي‌ نقش ایجاد تغییر در جامعه را به عهده دارد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقدام وعمل نامگذاری کردند و شعارهایی با محوریت حمایت از تولیدات داخلی‌ و مدیریت‌ جهادی را عنوان کردند، افزود: در این سال باید اقدام اجرایی و عملی صورت بگیرد، باید فاصله بین حرف و عمل‌ را کم‌‌  کنیم، زیرا مدیریت جهادی یعنی تکمیل حرف و عمل.
شاعری خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و مدیر تابعه در بهشهر، گفت: باید به مشکلات آموزشی رسیدگی شود، لذا باید عنایت بیشتری داشته باشند و هروقت نیز مشکلی بود، بنده آنها را در جهت رفع مشکلات یاری می دهم.
وی با بیان اینکه عمر انسانها کوتاه است و بنده نیز نباید بگویم که چهار سال دیگر وقت دارم؛ اظهار داشت: پس از اعلام نتیجه انتخابات، فعالیتم را شروع کردم و یک فرد عملیاتی و اجرایی هستم.
منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت:  کشور باید بر روی ریل اقتصاد مقاومتی کار کند، در مقابل آمریکا و تحریم بایستد و برای این کار، نیازمند مدیران بابرنامه هستیم.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: