دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
گزارش/
معارفه بی‌حاشیه استاندار مازندران
در حالی‌که گفته می‌شد معارفه استاندار جدید مازندران با واکنش‌هایی در مراسم همراه باشد اما این رویداد، بدون حاشیه و در سکوتی سخت، برگزار شد.
آوای خزر: امروز پنجشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰، روز معارفه بیست و چهارمین استاندار مازندران و تکریم از بیست و سومین استاندار مازندران. هوا برای پرواز چندان مساعد نبود. احمد وحیدی با تأخیر وارد فرودگاه دشت ناز میاندورود شد. احمد حسین‌زادگان و تعدادی از نمایندگان مازندران او را ابتدا در گلزار شهدا زیر باران و سرمای خاص پاییز و سپس در دیدار با نماینده، ولی فقیه در مازندران همراهی کردند. مقصد بعدی وزیر کشور شرکت در جلسه شورای اداری با هدف معارفه و تکریم دو استانداری بود که یکی را درود باید می‌گفت و دیگری را بدرود. یکی را حکم انتصاب باید تقدیم می‌کرد و دیگری را برگه‌ی تقدیر.

معارفه‌ای بی‌حاشیه که شاید این سکوت و نظم منهای گلایه خبرنگاران از ورود بدون گوشی همراه و تقلای آن‌ها برای دریافت این ابزار کار، حرف‌های زیادی داشت. گاهی این سکوت‌ها فریاد‌های خفته‌ای است و در طول زمان تبعات آن مشخص می‌شود.

معارفه بی‌حاشیه استاندار مازندران

میانگین عمر مدیریتی در مازندران 10 ماه است

نماینده، ولی فقیه در مازندران از فقر پنهان شده در پوشش سبز مازندران گفت. از خدماتی که صورت گرفت و از معضلاتی که هست. از دام‌های مولد استان که در حال نابودی‌اند، از خرابی نهاده‌های دامی در انبار بنادر و گمرکات و از ضعف مدیریتی در این زمینه، از قیمت‌های سرسام‌آور کالا‌های اساسی مردم، و البته از توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان گفت.

محمدباقر محمدی لائینی عمر متوسط مدیریت در مازندران را ۱۰ ماه اعلام کرد و آن را ناشی از تصمیمات اشتباه دانست، تصمیم اشتباهی مانند تغییر یک‌شبه مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران که آفتی برای توسعه استان است. (این تغییر با ورود به موقع مسوولان و رسانه کار و کارگر به سرانجام نرسید)

او به این جهت که باید خدمات را گفت؛ احمد حسین‌زادگان استاندار سابق مازندران را مدیری پویا، مشرف به اوضاع و در میدان عنوان و اظهار داشت برای ما اینکه مدیر از چه طیفی باشد تفاوتی ندارد و هر که در چارچوب نظام گام بردارد و به مردم خدمت کند برای ما عزیز است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در مازندران مشکلات زیادی وجود دارد که گریه‌آور است، معتقد است که در استان برخورداری مانند مازندران نباید چند صد هزار نفر زیر پوشش نهاد‌های حمایتی قرار داشته باشند.

معارفه بی‌حاشیه استاندار مازندران

کمک مازندران به اداره کشور 

وزیر کشور در سخنان خود از دلاوری‌ها و حماسه‌ها و ارادتمندی مردمان مازندران به اهل بیت، و البته از ظرفیت‌های مهم آن در تولید محصولات استراتژیکی چون برنج و مرکبات و مرغ، گفت و بدین جهت عنوان کرد که مازندران، با توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند نه‌تنها خود را بلکه به اداره کشور کمک کند.

احمد وحیدی با قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق مازندران در مدیریت این استان، استاندار جدید را یک مدیر ملی، جهادی و رزمنده عنوان و اظهار امیدواری کرد که در دوره مسوولیتش موفقیت‌های خوبی را به دست آورد و در این راه همه باید از استاندار جدید در راستای توسعه مازندران حمایت کنند.

معارفه بی‌حاشیه استاندار مازندران

تسهیلگری برای کشاورز

رییس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه از استاندار سابق چیزی جز تلاش و کار شبانه‌روزی سراغ نداریم، برای او آرزوی توفیق کرد.

غلامرضا شریعتی با عنوان اینکه درخواست مجمع نمایندگان بر انتصاب استاندار بومی بود و استاندار مازندران نیز فردی بومی، ایثارگر و جانباز هستند، از دلاوری‌های رزمندگان مازندران در نبرد هشت ساله و خط‌شکنی آن‌ها در لشکر ۲۵ کربلا گفت.

او از ضرورت ثروت‌آفرینی در استان از مسیر کارآفرینی بر مبنای کشاورزی و دامداری گفت و اینکه کشاورز نیاز به تسهلیگری دارد و از این منظر، براساس آمایش سرزمینی مشخص شده است که در شرق و غرب و مرکز استان چه ظرفیت‌هایی برای اشتغالزایی وجود دارد.

معارفه بی‌حاشیه استاندار مازندران

دفاع استاندار سابق مازندران از اقدامات سه ساله خود

استاندار سابق مازندران نیز در سخنانی، "نوکری" برای مردم مازندران را افتخاری عنوان کرد که در طول سه سال به او سپرده شده بود.

احمد حسین‌زادگان در گزارشی، از اقدامات خود در مدت مسوولیتش به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران دفاع کرد که ازجمله آن‌ها هماهنگی با همه مسوولان، تلاش در بحث منطقه آزاد، مسائل زیرساختی در حوزه عمران و آبادی و انرژی، آزادسازی سواحل، احیای ۲۰۰ واحد صنعتی، پسماند، شیلات، کشاورزی و صنعت، بوده است.

معارفه بی‌حاشیه استاندار مازندران

عدم لحاظ شدن خط فکری در تغییر مدیران

استاندار جدید مازندران در سخنانی همان ابتدا گربه را دم حجله کشت و با جنگ اول به از صلح آخر، ملاک خود برای تغییر مدیران را خط فکری ندانست و اعلام کرد: "البته کسانی که باید در حوزه‌های مدیریتی کار کنند حتما باید سیاست‌های دولت را قبول داشته باشند. مردم به این دولت رای دادند که هوای تازه بیاید و نفس بکشند؛ بنابراین کسانی که سیاست‌های این دولت را قبول داشته باشند و در کارشان نشان بدهند که با انگیزه بخواهند با این دولت همکاری کنند بالای سر ما، اما کسانی که خسته شدند و به هر دلیلی نمی‌خواهند با این مجموعه کار کنند ما در خدمت آن‌ها هستیم! که کار مردم روی زمین نماند".

سید محمود حسینی‌پور یک تذکر برای اعضای شورای شهر و شهرداران مازندران داشت و به آن‌ها گفت: "اگر بناست اعلام کنیم که ما در زمینه توریست و گردشگری برترین استان هستیم. اولین کار این است که شهر را نظافت کنیم؛ در شهر‌های مازندران این وضعیتی که دیدم اصلا در شان و منزلت استان نیست شورا‌ها باید اولویت خود را بر پاکسازی تمامی شهر‌ها بگذارند. انسان وقتی با اتومبیل رد می‌شود احساس می‌کند در یک مسیر پرت می‌رود".

معارفه بی‌حاشیه استاندار مازندران

پایان‌بخش مراسم، تجلیل از حسین‌زادگان بود و قرائت حکم انتصاب استاندار جدید. وداع با استاندار سابق و بیعت با استاندار جدید. یک تکرار همیشگی که مد شده است.  

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها