دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
گزارش تصویری/ ابراهیم فلاح
رونمایی از کتاب عکس “سامون” در حوزه هنری مازندران
به مناسبت بزرگداشت هفته مازندران با حضور خانواده شهیدنصیری از فریدونکنار، و جمعی از هنرمندان و اساتید هنر به ویژه عکاسی، کتاب عکس "سامون" در حوزه هنری استان مازندران رونمایی شد.

به گزارش آوای خزر، کتاب عکس «سامون» با آثاری از ۶۰ هنرمند از سراسر استان مازندران با هدف ثبت، احیا، بازشناسی، معرفی و گسترش پدیده های فرهنگی، به عنوان تولید تازه این مرکز به مرحله چاپ رسید و در حوزه هنری استان رونمایی شد.

«مهدی معصومی گرجی» رییس حوزه هنری مازندران در این برنامه گفت: مجموعه فرهنگی هنری حاضر در بخش های آداب، آیین و باورها، معماری، مناظر و طبیعت، کار و تلاش ( سبک زندگی)، محرم و دفاع مقدس آماده شده که در مجموع بیش از ۱۵۰ عکس را در خود جای داده است.

او که مسئولیت خانه عکاسان حوزه هنری مازندران را نیز عهده دار است ادامه داد: کتاب عکس « سامون » یک اثر ۱۸۰ صفحه ای در قالب خشتی است که آثار درج شده در آن پس از فراخوان در بین اعضای خانه عکاسان و دریافت ۳ هزار اثر و گزینش نهایی آماده ارائه شد.

این مقام مسئول با اشاره به فرارسیدن هفته مازندران افزود: با توجه به ویژگی عکسهای مجموعه سامون که به بازنمایی تمام عیار فرهنگ استان می پردازد و یک اثر کم نظیر با حضور خیل عکاسان حرفه ای استان است، تصمیم بر آن شد که رونمایی و انتشار آن همزمان با هفته مازندران باشد.

«معصومی گرجی» همچنین با اشاره به پتانسیل بالای مازندران در هنر عکاسی و فعالیت گسترده عکاسان هنری در استان گفت: تصمیم داریم پس از انتشار اولین مجموعه عکس سامون ( در صورت مساعد بودن جمیع شرایط) کتاب های دیگری نیز در ادامه همین مجموعه به چاپ برسانیم.

در ادامه این برنامه، کتاب عکس سامون با حضور پدر و مادر شهید عبدالله نصیری از فریدون کنار( که خود از سوژه های عکس موجود در این کتاب بوده اند) رونمایی و از عکاسان این مجموعه تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها